Новото при Atego Евро-4 беше, че работният обем на 4-цилиндровия дизелов двигател OM 924 LA порасна до 4,8 л и започна да се предлага с мощност 218 к.с. – показател, сравним с дотогавашния 6-цилиндров агрегат.
Както и преди обаче, Atego се предлагаше с базови двигатели от серията OM900 с редови 4- или 6-цилиндрови двигатели. При 4-цилиндровите двигатели OM 904 LA, които бяха с работен обем 4,25 л, мощностният ред включва 122 к.с., 150 к.с. и 177 к.с. и се допълва от 4,8-литровия мотор с мощност 218 к.с.
Шесцилиндровите дизелови двигатели с работен обем от 6,4 л пък са предлагани с мощност 231 к.с., 245 к.с. и 279 к.с. Общото за всички изброени агрегати е, че те достигат максимален въртящ момент в диапазона 1200–1600 об/мин. Всички двигатели постигат еконормите Евро-4 по патентованата от Mercedes-Benz технология BlueTec с добавка Adblue.
При Atego Евро-4 спирачната уредба стандартно е оборудвана с ABS, а системите ASR и BA са опции. Богат е и изборът от кабини. Вариантите включват стандартната S-кабина, удължена S-кабина, двойната L-кабина и L-кабина с висок покрив.
Междуосовото разстояние при бордовите версии може да бъде 3850 мм, 4340 мм и 5060 мм. Не е трудно да се ориентирате в разнообразието от версии, защото от Mercedes са въведени ясни означения. Така например 1222 означава 12 т обща маса и мощност на двигателя 220 к.с, 1528 съответно е 15 т обща маса и мощност на двигателя 280 к.с.
Марка и модел | Места | Тегло | Обем | Мощност |
---|
МЕРЦЕДЕС АТЕГО 1523 | 1+1 | 6.6 | 6400 | 231 | МЕРЦЕДЕС АТЕГО 528 Л | 1+2 | 9.4 | 6374 | 279 | МЕРЦЕДЕС АТЕГО 2528 | 1+1 | 9.26 | 6400 | 278 | МЕРЦЕДЕС АТЕГО 815 | 1+1 | 3.2 | 4249 | 152 | МЕРЦЕДЕС АТЕГО 917 | 1+1 | 5.74 | 4249 | 170 | МЕРЦЕДЕС АТЕГО 1017 | 1+1 | 5.82 | 4249 | 170 | МЕРЦЕДЕС АТЕГО 1018 К | 1+1 | 5.04 | 4249 | 177 | МЕРЦЕДЕС АТЕГО 1217 | 1+2 | 5.7 | 4249 | 170 | МЕРЦЕДЕС АТЕГО 1823 Л | 1+1 | 7.52 | 6370 | 231 | МЕРЦЕДЕС АТЕГО 918 К | 1+1 | 4.07 | 4249 | 177 |
|