Ресурсбук България. Събитие / обява

Корабоплаването по Дунав спря заради ниско ниво при Русе

Критично ниско е нивото на Дунав край Русе. В момента равнището е -55 сантиметра и гони рекорда от 2003 г., когато бе минус 73 сантиметра.

Корабоплаването на практика е спряло и корабособствениците търпят загуби. В момента дълбочината на реката край Русе е 7 метра, но е недостатъчна.

"Взима се една условна кота нула, от която започва измерването. Кота нула за Русе е 11.99 см над морското равнище. Това обаче не означава, че на кота нула няма никаква вода. Изненадващо е, че в река, която в българския участък е широка 1 км, не можем да съберем достатъчно вода, за да осигурим дълбочина на корабите", обясни кап. Александър Каменов.

По думите на капитана пред дни във Видин са пристигнали кораби, които са преминали през пет дунавски държави и никъде не се е наложило да спират заради ниски води. Това е, защото държавите участват, като правят съоръжения, които вкарват водата в средата на реката. България не е инвестирала в такава инфраструктура.

 
  Снимки на събитието / обявата
 
 
Линкове към Корабоплаването по Дунав спря заради ниско ниво при Русе
 
W103426 Корабоплаването по Дунав спря заради ниско ниво при Русе Източник Dnevnik.bg
 
  Контакти
 
  Фирма - организатор:  
  Обект:  
  Лице за контакти:  
  Телефон:  
 
  Адресни данни
 
  Област: Русенска
  Община: Русе
  Населено място:Русе
  Адрес:
  Пощ.код:
  П.Кутия:
 
  Място и време
 
  Място на събитието:   Дунав. Русе
  Дата и час от:   08/08/22
  Дата и час до:   08/08/22
 
  Идентификация
 
  Тип на събитието: Транспортни събития   >>>
  Количество: 1
  Стойност:
 
 



 
 
 
Google
 
 
 
 
НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 Разходка по... дъното на Дунав  
__ 1 __

08/08/22
14:48:08


Палещо слънце, прозрачна вода, птици и хора могат да се видят на необичайно място. Пясъчни острови и дюни, езерца и лагуни са част от пейзаж, който в летните горещини привлича все повече почитатели.

Това необичайно място е средата на река Дунав при километър 796-ти, под близо 30 метра високата конструкция на "Дунав мост 2". До там се стига с кола, колело и лодка, а най-ентусиазираните - пеша.




Дебелата сянка, която хвърля мостът, е мястото, където човек може да се скрие на хлад. Усещането е странно - от едната страна е българският бряг, а само на метри - румънският.

На брега, като риби на сухо, стоят рибарски и моторни лодки. Рибари се опитват да уловят дунавска риба, но нея я няма в плитките води.

Шейсет и една годишният видинчанин Цецо хвърля поредната въдица в пресъхналия Дунав. Споделя, че от години - повече от 40, не е виждал подобно ниско ниво на Дунав. Водата почти я няма, рибата - също. Успява да хване по някой и друг уклей и попчета.

Нивото на Дунав в българския участък остава критично ниско, вече близо месец на много места то е под кота нула. Някъде реката може да се премине дори пеша.

Засушаването поставя пред сериозни изпитания корабоплаването по най-дългата река в Европа; затрудненията в момента преодоляват само някои пътнически круизни кораби, които газят много плитко. В неделния ден нивото на Дунав в района на село Гомотарци, Видинско, бе под морското равнище - минус 121 см; край Ново село Агенцията за поддържане на плавателния път на река Дунав отчете воден стълб от минус 10 см. А на километър 796-ти при "Дунав мост 2" нивото бе само 35 сантиметра над морското равнище.
 Заради сушата корабоплаването по Рейн замря  
__ 2 __

09/08/22
14:44:15


Търговското плаване по река Рейн е почти замряло заради рекордно ниските нива на водите, причинени от сушата.

Плитките води създават проблеми за корабоплаването по целия германски участък на реката. Рейн е една от основните артерии за превоз на стоки от промишлените райони на Германия към пристанищата на Северно море, откъдето после те се изнасят за целия свят.

Товарното корабоплаване по реката не е преустановено, но на моменти съдовете са принудени да отплават почти празни. Прогнозите са сухото и горещо време да се задържи и през тази седмица и не се очертава скоро ситуацията да се подобри.

Ниските нива на Рейн ще се отразят и на производителността през следващия месец на две от най-големите въглищни електроцентрали в Германия. Химическият гигант БАСФ (BASF) заяви в петък, че не изключва намаляване на производството, ако ниските речни нива застрашат логистиката.

Цената на спотовия пазар за наемане на шлеп за превоз на течни товари от Ротердам до Карлсруе е непроменена на равнище от около 94 евро на тон, но е значително по-висока в сравнение с времето отпреди да падне нивото на Рейн, когато беше едва около 20 евро, посочват брокери.

Когато равнището на водите на Рейн е ниско, властите не затварят реката за корабоплаване, а оставят на компаниите оператори на съдовете сами да преценят кога да ги спрат. Реката е важен воден път за превоз на стоки, като зърнени култури, химикали, минерали, въглища и петролни продукти, включително мазут за отопление.

През 2018 г. германските компании изпитаха логистични и производствени проблеми, след като сушата и горещата вълна тогава доведоха до необичаен спад на нивото на Рейн.
 
  Задай въпрос, добави коментар >>>   Отвори формата за текст  
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6    
 
  Брой посещения:  58       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   08/08/22