Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) съществува от 01.01.2002 г.
НКЖИ е търговец - държавно предприятие по чл.62, ал.3 от Търговския закон, образувано на основание чл.9, ал.1 от Закона за железопътния транспорт (ЗЖТ). НКЖИ е управител на железопътната инфраструктура. НКЖИ организира, осъществява и отговаря за изпълнението на своите задължения по дългосрочен договор, сключен между компанията и държавата. Компанията организира цялостната си дейност въз основа на проучвания, прогнози и програми за развитие на железопътната инфраструктура в съответствие с този договор.
Централно управление, България, София 1233 бул.”Мария Луиза” № 110, E-mail: office@rail-infra.bg
БТПП: С 6 млрд лв. до 2026 г. българските железници ще придобият европейски обли
__ 1 __
25/04/21 22:33:54
Хубаво е да се спази срокът за внасянето на Плана за възстановяване и устойчивост на България, който изтича на 30 април, но важното е да има възможност да се променят част от проектите от самия план. Това заяви д-р Людмил Иванов от Българската търговско-промишлена палата.
В частта "Железопътен транспорт" на плана са заложени няколко проекта.
Имаме 3 части - цифровизация, осветление за гари, фотоволтаични централи, изцяло обновяване на гари, подстанции около 20 бр. ще бъдат изградени. Тези проекти са на стойност около 700 милиона и още около 220 милиона за закупуване нови 16-20 мотриси. До 2024 г. трябва да имаме и нови влакови мотриси.
За модернизацията на железопътната инфраструктура не са предвидени средства за ключови проекти.
"В плана не е предвидено да се инвестира в специфична система за цифровизация, допълнителни диспечърски телекомуникационни оборудвания, имаме предложения за Wi-Fi по гарите, билетоиздаващи системи. Дотук около 1 млрд лв. са отделени по тази програма, очакваме още около 6 милиарда до 2026, 2027 година по новата оперативна програма".
Причината за недоброто състояние на българските железници, е в политика на държавата към сектора.
Недобър мениджмънт и основно неадекватна политика от страна на държавата към железопътния транспорта. Имаме едно предложение, допълнително към Плана, за закупуване на 3-4 мотрисни влака със скорост до 200 км/ч, които ще позволят редукция на отсечката София - Бургас с 20 минути".
През миналия програмен период има забавяне на проекти. От планираните за 2014-2020 г едва 17% са изпълнени.
Задай въпрос, добави коментар >>>
Отвори формата за текст
Брой посещения: 1162
Гласували: 0
Оценка: 0.00
Последна редакция: 12/04/22