Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани България е част от Групата Кока-Кола ХБК, една от водещите бутилиращи компании на търговските марки на The Coca‑Cola Company.
Ние имаме богато наследство и вълнуващо бъдеще, от създаването на Coca‑Cola през 1886 до признаването ни като лидер в индустрията от индекса за устойчивост на Дау Джоунс днес.
ул. "Рачо Петков - Казанджията", №8
Други подобни ресурси
Обекти: Магазин - хран.стоки
Лица: Химия
Стоки: Храни и напитки
Сайтове: Храни и напитки
55 години Кока-Кола в България в 55 истории от 55 думи  |
__ 1 __
01/10/20 12:32:50 |

"Кока-Кола" отбелязва 55 години в България. Производството на емблематичната напитка в страната стартира през 1965 г. и то за първи път с лого на кирилица. Петдесет и пет години по-късно, водена от убеждението, че всеки един от нас има история с "Кока-Кола" през тези години, системата на "Кока-Кола" в България кани 55 вдъхновяващи известни личности, сред които инфлуенсъри, дългогодишни служители и партньори, да разкажат в 55 думи свой скъп спомен, свързан с популярната напитка. |
Кока-Кола събра 550 години вдъхновение, за да отбележи своята 55-годишнина в РБ  |
__ 2 __
22/10/20 19:54:20 |
 Близо 550 години е общият трудов стаж на служителите на Системата на Кока-Кола в България, които се включиха в кампанията "55 години Кока-Кола в България в 55 истории от 55 думи". Заедно с тях участие взеха и едни от най-популярните българи - изпълнители, актьори, писатели, телевизионни водещи и др., както и някои от дългогодишните партньори и клиенти на Кока-Кола в България. Целта на кампанията е да събере част от най-топлите спомени, забавни истории и специални моменти, свързани с Кока-Кола и така да илюстрира богатата й история у нас.
Едни от най-дългогодишните служители на Системата на Кока-Кола в България споделиха уникални лични и професионални спомени, свързани с работата им през последните няколко десетилетия, през които са изградили ценни приятелства, придобили са изключителен опит и са развили обширни умения и знания. Сбъдната мечта, бленувана цел или щастлива случайност - за тях Кока-Кола се е превърнала в много повече от работодател през всички тези години, а емоционалните им истории доказват, че Кока-Кола е семейство.
Някои от най-популярните и обичани българи от различни сфери на изкуството и обществения живот също споделиха своите 55 думи, с които свързват Кока-Кола. Изпълнители, актьори, писатели, телевизионни водещи, влогъри и инфлуенсъри сред които Мария Илиева, Графа, Любен Дилов-син, Камен Воденичаров, Криско, Михаела Филева, Stan & Stefi, Силвия Петкова, Митко Павлов, Гери Турийска, Емил Конрад и много други, направиха 55-атата годишнина на Кока-Кола още по-специална, като разказаха личните си истории. Част от многобройните партньори и клиенти, с които Кока-Кола работи години наред, споделиха в 55 думи колко ценно е партньорството между тях - търговска верига "Фантастико", OMV България, Ebag, верига магазини "Аванти" и Джуниър Ачийвмънт България.
През 1965 г. Тончо Михайлов - технолог в предприятие за безалкохолни напитки, пътува в командировка в Париж. В малко френско бистро поръчва "оранжада" към вечерята си и му сервират Fanta. На следващия ден той моли колегите си да го заведат в предприятието, където се произвежда Fanta, тъй като иска да предложи тази "оранжада" за производство и в България. Така се озовава в завод на Coca-Cola, където го приема вицепрезидентът на компанията във Франция. Г-н Михайлов е притеснен как ще се приеме напитката в България, тъй като вкусовете на Coca-Cola и Fanta са непознати по това време, домакините пък са изненадани от интереса на българина. В България обаче се ражда още по-смела идея - да се произвежда Coca-Cola у нас. Така, само няколко седмици след командировката на г-н Михайлов в Париж, Компанията Кока-Кола подписва договор за производство на иконичната напитка в България и страната се превръща в първата на изток от Желязната завеса, в която започва производство на Coca-Cola - през есента на 1965 г., а логото върху контурните бутилки за първи път е на кирилица.
|
Елиза Грънчарова, Кока-Кола България: Да бъдем с хората, които обичаме  |
__ 3 __
20/11/20 14:24:17 |
 Какви промени в потребителските нагласи в резултат на COVID-19 отчитате?
- Кризата с COVID-19 промени света, промени България, промени и нас самите. Живеем по различен начин - работим от разстояние, не пътуваме, маски скриват лицата ни. Сблъскахме се с големи трудности и загуби, но видяхме и голяма съпричастност, смелост, безброй жестове на доброта, както и оценихме много неща, които приемахме за даденост. Ние наблюдаваме пет основни промени в поведението на потребителите ни и в начина, по който пазаруват и живеят:
• Предефиниране на разбирането за здравословен начин на живот - органичното вече не е достатъчно и хората ще имат повече физическа активност, ще търсят подсилване на имунитета си и ще засилят хигиенните си навици;
• Икономическата несигурност породи по-висока ценова чувствителност;
• Повече домашни събирания, по-малко посещения на ресторанти и заведения. Ръст на доставките на храни и продукти по домовете.
• Повече споделени моменти заедно - готвене, гледане на филми и игри със семейство и приятели;
• Повишено онлайн използване за всички аспекти от ежедневието: работа, образование, пазаруване, социализация, забавление, бързо нарастващо значение на електронната търговия.
Как се променя маркетинговата стратегия на компанията в резултат на световната пандемия?
- С промяната на потребителските нагласи и "новият" начин на пазаруване маркетинговата стратегия на компанията ни става все "по-гъвкава и дисциплинирана", за да можем да бъдем винаги близо до нашите потребители. Развитието и изграждането на нашите марки се съсредоточи върху трайни принципи като човешките ценности, фокусирайки се върху ясно дефиниране на целите на марката, портфолиото и подкатегориите, моментите на консумация, цената, каналите за реализация и новите възможности за ангажиране на аудиторията.
Ние създаваме съпричасност към марките ни във всички точки по пътя от разпознаваемостта до покупката и лоялността към марката.
Какви конкретни мерки за адаптация към новите бизнес условия предприехте? Успявате ли да запазите портфолиото от продукти на компанията? Какви иновации предвиждате?
- Ние непрекъснато ползваме проучвания и създаваме прототипи на нови продукти. Те се разработват в нашите иновационни центрове, за да можем да предлагаме продукти на нашите потребители, които отговарят на новите вкусове и промените в начина им на живот.
Компанията ни има и ясна политика по дефиниране и елиминиране на т.нар. "зомби" продукти, които не успяват да се наложат в рамките на три години.
Изграждането на ясно дефинирано портфолио към устойчив растеж е основен приоритет за компанията ни. То изисква дисциплина, успешни иновации и маркетингова ефективност. Компанията ни ще се съсредоточи върху следните приоритетни категории:
• Coca-Cola; • Газирана напитки; • Хидратиращи, спортни напитки, кафе и чай; • Хранителни напитки, сокове, млечни и такива, с растителен произход; • Нововъзникващи категории.
Фокусирането върху ясно дефинираните пет категории със сигурност ще доведат до ясна приоритизация и създаване на силни марки и иновации, които ще ни позволят да бъдем все по-близо до нашите потребители и да задоволим техните динамично променящи се потребности и очаквания. |
|