► Да защитава независимостта на българските печатни и интернет медии; ► Да защитава и издига престижа на периодичните печатни издания и интернет медиите пред обществеността и представлява общите им интереси пред органите на държавната власт и местното самоуправление, стопански и други субекти в страната; ► Да спомага за повишаване на качеството на българската журналистика; ► Да утвърждава принципите на саморегулацията при изграждането и защитата на професионалните стандарти; ► Да спомага за изграждане на отношения на лоялна конкуренция и взаимно доверие между неговите членове; ► Да спомага за решаване на стопански въпроси от общ интерес; ► Да подпомага обучението на бъдещите кадри в медийните организации.
Адрес: ул. „Лъчезар Станчев“ 5, кула А, вход SBT, р-н Изгрев, п.к. 1756 гр. София
Снимки от фирмата или реклама на "Партии и организации"
Съюзът на издателите обяви за натиск проверката на ДАНС и НАП в 'Евроком'
__ 1 __
25/10/20 15:31:11
Във връзка с проверките, на които Държавната агенция Национална сигурност и Националната агенция за приходите подлагат телевизия "Евроком", Съюзът на издателите в България изразява категоричното си несъгласие с тази форма на натиск върху независими медии. Това пише в позиция на организацията, публикувана на сайта й.
Десет месеца след като бившият водещ в телевизията Николай Бареков подаде сигнал до прокуратурата за това как се финансира телевизия "Евроком", в медията в края на септември са получени две писма от Държавна агенция Национална сигурност (ДАНС) и Национална агенция за приходите (НАП), с които се иска информация за рекламодателите на три предавания.
Искането на информация за рекламодателите на три предавания - "Евро ДикоФ" с водещ Сашо Диков, "Честно казано" с водещ Люба Кулезич и "Седмичник с Береану" с водещ Владимир Береану, както и на други външни продукции, е не само демонстрация на "интерес" към определени журналисти от страна на ДАНС, но и натиск спрямо рекламодателите на телевизията.
Рекламодателите са тези, благодарение на които една медия, която не е на правителствена хранилка, може да съществува. Насочването на държавни институции срещу фирми, само защото са решили да рекламират в определена медия, е сериозна заплаха за съществуването на всяка свободна медия.
Съюзът на издателите в България призовава въпросните институции да не харчат парите на българските данъкоплатци, превръщайки се в маши за изпълнение на политически поръчки срещу медии. Използването на държавната машина срещу независими медии е основната причина за незавидното състояние на свободата на словото в България.
Задай въпрос, добави коментар >>>
Отвори формата за текст
Брой посещения: 335
Гласували: 0
Оценка: 0.00
Последна редакция: 25/10/20