Ресурсбук България. Данни за избрана фирма

 

Демократична България

„Демократична България“ e центристко-дясно политическо обединение, съставено от политическите партии: Да, България!, Демократи за силна България (ДСБ) и Зелено движение, учредено на 12 април 2018 г.

Обединението „Демократична България“ е обявено официално чрез символичното подписване на декларация, озаглавена „Демократична България може повече“. Трите партии се обединяват, след като няколко месеца водят разговори за сътрудничество на следващите избори. В своя манифест обединението излага основните си цели, сред които са да бъде алтернатива на сегашното управление и да затвърди демократичните ценности и евроатлантическия избор на България.

Съюзът „Демократична България“ има двама съпредседатели – Христо Иванов („Да, България!) и Атанас Атанасов („Демократи за силна България“). В политическия съвет на обединението участват и съпредседателите на „Зелено движение“ Владислав Панев и Борислав Сандов.


 
  Снимки от фирмата или реклама на "Партии и организации"
 
 
  Линкове към Демократична България
 
W94961 Христо Иванов отвърна на Слави Трифонов Dir.bg
 
  Контакти
 
  Лице за контакти:   Христо Иванов
  Телефон   -
  E-Mail  -
  WEB Site  
 
  Адресни данни
 
  Област: София-град
  Община: София
  Населено място: София
  Адрес:
  Пощ.код/кутия: /
 
  Идентификация
 
  Тип на фирмата: Партии и организации
  Подтип на фирмата: Партия
  Булстат:  
 
Стоки и услуги доставяни от фирмата

Код Име на стоката Производител Мярка Количество Цена Детайли
Виж
 
 



 
 
ДЕТАЙЛИ, НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 Демократична България с Манифест и План, рестарт на правовия ред и радикална мо    
__ 1 __

06/03/21
22:49:58

Стратегията обхваща 33 сектора, обединени в 7 основни области

"Демократична България" представи Манифест и "План за рестарт на правовия ред и радикална модернизация". След като вчера бе обявен пакет от икономически мерки за излизане от кризата, породена от ковид, на сайта на формацията вече е достъпна и програмата за дългосрочно развитие на страната, с която на парламентарните избори на 4 април обединението ще поиска мандат за управление, съобщават от пресцентъра на "Демократична България".

Планът за рестарт на правовия ред и радикална модернизация на България обхваща 33 сектора, обединени в 7 основни области: Свобода и справедливост, Публична администрация и сектор за сигурност, Човешки капитал, Околна среда и природни ресурси, Модернизация и растеж на икономиката, ЕС и външна политика и Публични финанси.

Планът е резултат от усилията на експерти и практици от всички сфери на обществения, политическия и икономически живот на страната. В него са заложени не само краткосрочни мерки за възстановяване на бизнеса и хората, пострадали от пандемията.

Документът представлява цялостен план с амбицията да превърне България в най-доброто място за отглеждане на деца в Източна Европа и да повиши качеството на живот на българите.

Планът за рестарт на правовия ред и радикална модернизация е достъпен на сайта на "Демократична България" тук.

С него обединението отправя и покана за "Дебат за бъдещето на България", в който може да се включи всеки като остави свой коментар.

В събота, 6 март, от 13 часа "Демократична България" ще открие предизборната си кампания - във виртуална среда, изцяло съобразена с новите условия, породени от пандемията. Съпредседателите на обединението и ключови кандидати ще представят акценти от предизборната програма.

Събитието ще се излъчва на живо във фейсбук страницата на "Демократична България".
 Демократична България обяви листите си    
__ 2 __

06/03/21
22:55:04


В листите има и не малко представители на артистичните среди.
 Демократична България представи програма на надеждата    
__ 3 __

13/03/21
19:50:06
Демократична България" даде официален старт на предизборната си кампания със събитие във виртуална среда, излъчено на живо в социалните мрежи. Лидерите на трите партии в коалицията - Христо Иванов (Да, България), Атанас Атанасов (ДСБ), Владислав Панев и Борислав Сандов (Зелено движение) представиха предизборната програма, която нарекоха Програма на надеждата.

"България е нашата надежда че заедно можем много повече", заяви съпредседателят на коалицията Христо Иванов. "Но за да превърнем тази надежда в реалност, трябва действие. Идват избори. На 4 април можем да променим посоката на страната. Ние, от Демократична България, ви предлагаме това действие."

"Демократична България" представи програма на надеждата като "сигурен участник в следващия парламент"

Демократична България е онзи инструмент, който създадохме, за да търсим промяната", заяви Атанас Атанасов. Той напомни протестите миналото лято, които искаха оставката на правителството на Бойко Борисов и на главния прокурор Иван Гешев. "Сега идва денят - 4 април, с избори да смъкнем това корумпирано правителство", заяви Атанасов и призова хората да не се страхуват и да излязат да гласуват. "Най-силната ваксина срещу корумпираната власт в това пандемично време е високата избирателна активност. Сложете маска и едни ръкавици и излезте да гласувате", призова Атанасов. ""Демократична България" е сигурен участник в следващия парламент. За да бъдем незаобиколим фактор, се нуждаем от вашата мощна подкрепа. Ще работим на първо място за това да променим Конституцията, за да има реално разделение на властите в страната и законът да се прилага равно, да важи за всички", каза Атанасов.

По правните въпроси коалицията представи своите специалисти и кандидат-депутати - доц. Атанас Славов, преподавател по конституционно право и адвокат, Надежда Йорданова, адвокат, Калоян Янков, адвокат и общински съветник, Кристина Петкова - юрист, Златко Куртев, адвокат и общински съветник, Петър Славов - юрист и икономист.

"България има страхотно бъдеще и потенциал. Нашата мисия е да предизвикаме промените", обобщи Владислав Панев. Той изтъкна, че е необходимо администрацията, регулаторите, съдебната система да работят качествено в услуга на гражданите. "Хората и бизнесът искат няколко прости неща - никой да не се опитва да им краде бизнеса, да ги рекетира през прокуратура, данъчни и др., за да могат да произвеждат и да работят за България, каза той, "За мен една от мисиите е да превърнем политиката в България в скучна работа, каквато е тя например в Швейцария. На 4 април е началото на пътя. Убеден съм, че той ще е успешен за "Демократична България", така че да направим страната ни приятно за живеене място."

Да осъществят технологичен и енергиен преход, според коалицията са способни Зорница Стратиева, експерт в Асоциация на парковете в България, Божидар Божанов, експерт по електронно управление, Мартин Димитров - икономист, Цецка Бачкова, политолог, Катя Панева, общински съветник в Димитровград, Георги Ганев - икономист,

Борислав Сандов изтъкна, че на 4 април предстоят решаващи избори, които ще определят дали България ще се включи в новата тенденция на модернизация, дали ще рестартира истински икономиката си и ще участва в бъдещето на ЕС. "Зелената трансформация означава не само модернизация. Означава да се откъснем от монополите в енергетиката, да децентрализираме нашата икономика. Това е политиката, която България трябва да следва. Време е за тази промяна, която се случва навсякъде по света, да започне да се случва и в България. Нека заедно да го направим", призова Сандов.

В сферата на иновациите, радикално модернизиране и дигитализация бяха представени Велизар Шаламанов, експерт по информационни и комуникационни технологии, Ивайло Мирчев - IT предприемач, Иван Матев, експерт по трансформация на публичния и частния сектор, Бонка Василева, Албена Симеонова - био земеделец,

"Голямата България не просто е възможна, тя е наш дълг. "Демократична България" си поставя три големи каузи - свободата, модернизацията, законността. Свободата е най-големият двигател за лична инициатива, модернизацията е ключът към развитието, законността означава правда. Тези три обаче зависят от човека. Всичко зависи от хората. Първата цел на всички политики, които ние предлагаме, е в България да се раждат повече деца, те да бъдат отглеждани добре и да остават тук, образованието да бъде качествено, достъпно и обърнато към бъдещето на всяко дете", каза Христо Иванов.

"Ние не просто трябва да си поставим за цел българите от чужбина да се връщат ,ние трябва да си поставим за цел България да стигне до всяка точка на света, където има и един българин, който иска да запази връзка със страната. Една страна е толкова голяма, колкото са големи мечтите и волята на хората ѝ", завърши той.

За развитието на човешкия капитал в страната с грижа за здравето, образованието, културата и социалната защита - пулмологът Александър Симидчиев, д-р Таня Андреева, педиатър и детски ревматолог, Георги Няголов, филолог и преподавател в Софийски университет, Илина Мутафчиева - граждански активист, Митко Кунчев, математик, Антоанета Цонева, експерт по изборен процес, Васил Гюров, музикант, Стоян Михалев, музикант, Веселин Калановски, актьор и общински съветник.

Вчера от "Демократична България" публикуваха свои икономически мерки за излизане от кризата и Манифест за рестарт на правовия ред и радикална модернизация.
 Демократична България внесе проекти за закриване на спецсъда и комисията Цацар    
__ 4 __

19/04/21
23:21:37

Да се закрият специализираните прокуратури и съдилища, магистратите и прокурорите да се преназначат в други прокуратури и съдилища, а висящите дела да продължат пред съответните съдебни инстанции, които са компетентни да ги разглеждат и по възможност при същия съдебен състав. Това предлагат в законопроект за изменение на Наказателно-процесуалния кодекс депутатите от "Демократична България". Законопроектът е подписан от Христо Иванов, Атанас Славов и Атанас Атанасов и е пряко обвързан с промени в Закона за съдебната власт, също предложени от партията.

Друг внесен от тях законопроект е за промени в закона, по който функционира Антикорупционната комисия, която според предложението ще бъде закрита в сегашния й вид и ще се раздели на две различни комисии - едната ще се занимава с конфликт на интереси и антикорупция, а другата - с производства по конфискация.

Инструмент за политически поръчки

Предложените промени в Наказателнопроцесуалния кодекс, с които се закриват специализираните съдилища и прокуратури, се обосновават с липсата на ефективни резултати от специализираните структури през последните 10 години.

"За десетгодишния срок на своето функциониране специализираните наказателни съдилища и съответните им прокуратури не оправдаха заложените със създаването им през 2011 г. очаквания. Първоначално възложената им компетентност по дела за усложнена престъпна дейност по тежки престъпления, свързани с организираната престъпност, беше разширена, включвайки и дела по корупционни състави по отношение на лица, заемащи висши публични длъжности, и делата по съставите на престъпленията срещу републиката", се посочва в мотивите.

"През целия период на тяхното функциониране публичното възприятие е преобладаващо негативно, като се възприемат не като независими органи, а като инструмент на "извънредното правосъдие", което изпълнява политически мотивирани поръчки", пишат в мотивите си вносителите.

Висящите дела да продължат в редовен съд

Основното предложение за промени в НПК, което предлагат от "Демократична България", е закриването на специализираните прокуратури и специализираните съдилища. В момента те са двуинстанционни - специализиран наказателен съд и апелативен специализиран наказателен съд, а към тях работят и съответните прокуратури.

Законопроектът предвижда разследванията, които са започнали в специализираните прокуратури, но все още не са в съдебна фаза (по-известни от тях са разследванията срещу Васил Божков, за боклука срещу братята Атанас и Пламен Бобокови, срещу бившия министър на околната среда и водите Нено Димов за водната криза в Перник от миналата година и много други), да се прехвърлят в срок от 7 дни след влизане в сила на промените в редовни съдилища. Посочените за пример дела би следвало да се прехвърлят по компетентност в Софийския градски съд.

Делата, които вече са започнали и са на първа инстанция в специализирания наказателен съд (каквото например е делото КТБ, което започна през февруари 2018 г.), трябва да се прехвърлят по подсъдност при компетентния съд, а разглеждането им продължава от същия съдебен състав, който заседава в съдебната сграда по седалището на закрития специализиран наказателен съд, ако съдията е запазил качеството си на такъв.

Това на практика означава, че за да не прекъсва процесът и за да не започне отначало, съдиите от специализирания съд би трябвало да бъдат преназначени на работа в един и същ състав в друг редовен съд така, че да продължат да гледат делата, които вече са започнали в специализираните. Как да се случи преназначаването е уредено с други предлагани промени в Закона за съдебната власт.

"В случай че същият съдебен състав не може да продължи разглеждането на делото, съдът го насрочва за провеждане на разпоредително заседание в сградата на компетентния съд", пише в законопроекта. Това би означавало някои от делата да започнат отначало.

В законопроекта се предлага неприключилите производства пред апелативния специализиран съд (като делото срещу бившия кмет на район "Младост" Десислава Иванчева, заместничката й Биляна Петрова и Петко Дюлгеров например) да се изпращат по подсъдност на съответните апелативни съдилища. Ако се стигне до приемане на промените, делото срещу Иванчева ще трябва да се гледа в Софийския апелативен съд. Въззивните дела, по които предстои постановяване на решение от апелативния специализиран съд, трябва да приключват в срок от 1 месец от влизане на закона в сила.

Как ще се преназначават спецсъдиите и прокурорите

С промени в Закона за съдебната власт от "Демократична България" предлагат създаването на изцяло нова процедура, свързана със закриването на специализираните съдилища и прокуратури, по която прокурорите и съдиите ще бъдат преназначавани. Какво ще се случи с администрацията на съда, деловодителите, съдебните заседатели и останалите служители, които в момента работят в тези структури - не е регламентирано в законопроекта.

Според процедурата, ако промените бъдат гласувани и обнародвани, в срок от 1 седмица съдиите от специализираните съдилища трябва да подадат заявление до Съдийската колегия на Висшия съдебен съвет, в което заявяват изрично своето желание да бъдат възстановени на длъжността, която са заемали преди назначаването си в спецсъдилищата, или да бъдат преместени в окръжен, съответно в апелативен съд от утвърден от Съдийската колегия на Висшия съдебен съвет списък.

В срок от 1 месец след приспадане на щатните длъжности на съдиите, които са заявили, че желаят възстановяване на предишните си длъжности в органите на съдебната власт, Съдийската колегия на Висшия съдебен съвет трябва да приеме решение, с което разпределя останалите щатни длъжности за съдии от закритите специализиран наказателен съд и апелативен специализиран наказателен съд в утвърден от нея списък на окръжни, съответно апелативни съдилища.

При извършване на разпределението на щатните длъжности и утвърждаване на списъка на съдилищата, в които магистратите от закритите специализирани съдилища могат да поискат да бъдат преместени, съдийската колегия ще взема предвид натовареността на всички окръжни, съответно апелативни съдилища, включително данните за постъпилите и решени дела за 3-годишен период.

В случай че желаещите преместване съдии в определен окръжен, съответно апелативен съд от утвърдения списък, са повече от разкритите места, Съдийската колегия на Висшия съдебен съвет ще провежда процедура по подбор, която ще се извършва от петчленна комисия, избрана на случаен принцип от Съдийската колегия, като в комисията ще участват съдиите от наказателната колегия на Върховния касационен съд.

Комисията ще класира кандидатите, а съдийската колегия ще приеме решение за преместване на съдиите по реда на класирането въз основа на поредността на заявеното желание на всеки от кандидатите и изразеното от него писмено съгласие за заемане на съответната длъжност до попълване на свободните за заемане места.

Съдиите, които не изразят писмено съгласие за заемане на съответната длъжност съобразно класирането, се възстановяват на длъжността, която са заемали преди назначаването си в специализирания наказателен съд и апелативния специализиран наказателен съд.

Решението на Съдийската колегия на Висшия съдебен съвет ще може да бъде обжалвано в 7-дневен срок пред смесен състав на Върховния касационен съд и Върховния административен съд, който се състои от трима съдии от Върховния касационен съд и двама съдии от Върховния административен съд, определени на принципа на случаен подбор измежду съдиите в двете върховни съдилища.

Процедурата за преместване на прокурорите е аналогична и ще се провежда от Прокурорската колегия на ВСС.

По-кратки прокурорски командировки и още промени

"Демократична България" искат и да отпаднат текстове от НПК, свързани с фигурата на специалния прокурор, която бе създадена малко преди изборите и на когото бяха дадени правомощия да разследва престъпления, извършени от главния прокурор или неговите заместници. Текстовете, за които се предвижда да отпаднат, са за това, че този специален прокурор може да възлага действия по разследването на следовател от следствения отдел в специализираната прокуратура. При закриването на спецпрокуратурата ще бъдат закрити и следствените отдели към нея.

Промените предвиждат и само магистрати от Върховния касационен съд и Върховния административен съд с минимален стаж от 5 г. там да бъдат избирани за председатели. Изборът и освобождаването на двамата от "тримата големи" да става с поне 17 гласа от членовете на ВСС, а решението да се взема с мнозинство от съдиите, избирани от съдии.

За кариерното развитие на съдия или за дисциплинарно наказание решението да се вземе от минимум 8 гласа от съдийската колегия, като мнозинството гласове отново трябва да бъдат на съдии, избрани от съдии.

Предвижда се да бъдат премахнати предварителните проверки, които сега могат да правят прокурорите, и се предлага да се ограничи срокът, за който могат да бъдат командировани прокурорите - до 6 месеца годишно.

Преди всяко командироване обаче ще се произнася комисията за атестирането и конкурсите към прокурорската колегия на ВСС.

Антикорупционната комисия да се раздели на две - за корупция и конфискация

От "Демократична България" предлагат и изменения в Закона за противодействие на корупцията и отнемане на незаконно придобитото имущество - законът, който регламентира дейността на антикорупционната комисия, оглавявана от бившия главен прокурор Сотир Цацаров.

Промените предвиждат тя да бъде закрита в този вид, в който съществува в момента, и да се раздели на две, както беше преди 2018 г. При разделянето едната комисия ще е ангажирана с противодействие на корупцията и санкциониране на конфликт и на интереси, а другата ще се занимава с конфискация.

Законопроектът предвижда и да се стесни предметът на отнемане от държавата до имуществото, представляващо средство или облага от незаконни дейности. Прагът, над който започва производство за конфискация, т.е. сумата, с която се разминават законните доходи и реалното имущество, се завишава на 250 000 лв. Предложенията предвиждат и комисията да образува производство за конфискация, когато може да се направи обосновано предположение, че конкретни имуществени права са средства и облаги от незаконна дейност.
 От ДБ срязаха Борисов за Русия: Хвърля прах в очите с тотална манипулация    
__ 5 __

26/04/21
22:36:01

"Демократична България" е силата, която неотклонно следва евроатлантическата визия и път на България. Няма шанс да подкрепим правителство, което не е с ясна евроатлантическа визия и ясно да назовава ясно проблемите. Все пак именно управлението на Борисов вкара в страната ни "Турски поток", разбирай - "Руски поток", дегизиран обаче като "Балкански поток". Обслужи всички интереси на Русия в страната и се опитва в момента да хвърля прах в очите на хората с тези тотално манипулативни твърдения, които са направени в последните дни."

Това коментира доц. Атанас Славов, който е депутат от "Демократична България" (ДБ) и експерт по конституционно право, на въпрос за опитите на премиера в оставка да разбие опозицията и за твърденията му, че ДБ е готова да подкрепи правителство, по-близко до Русия, отколкото до евроатлантическите ценности.

Премиерът в оставка се бил специализирал като основен източник на фалшиви новини.

По повод репликата на Борисов, че е заръчал на ПГ на ГЕРБ да подкрепи всички предложения за промени в Изборния кодекс с очакване това да доведе до провал на следващите избори, депутатът от ДБ изтъкна: "Една от дефинициите на парламентарното управление е "управление чрез дискусия", не управление, при което прецакваш опонента. Затова думите на премиера в оставка са индикация за дълбокото неразбиране на същността на парламентарното управление. Не е ситуацията, в която победителят взема всичко и отстранява опонентите си от участие във вземането на решения, точно обратното. Парламентарното управление е търсене на подкрепа, на мнозинства за определени решения."

Има позитивни промени, които се предлагат както в законопроекта на ДБ, така и в този на "Има такъв народ" и в част от другите законопроекти и че тази инициатива за промяна на изборния процес трябвало да бъде подкрепена, защото за първи път се залагали много ясни промени в посока гарантиране на гласуване по пощата за всички български граждани, трайно живеещи извън страната, възможност за електронно дистанционно гласуване, видеонаблюдение и т. н.

"Ясно е, че част от тези нови възможности за гласуване не могат да бъдат веднага реализирани. Няма как при едни предсрочни парламентарни избори да се стигне до електронно дистанционно гласуване без проведени всички експерименти". Още 2016 г. е имало подобни текстове, по които и той самият е работил, но те са били целенасочено отменени от ГЕРБ вместо да бъдат въведени вече на практика.

Пощенското гласуване трябва да мине през пробиране, за да бъде сигурно, че ще работи.

На въпрос коя е по-вероятната и по-полезната хипотеза - правителство или служебен кабинет, доц. Славов отговори: "Винаги парламентът трябва да се стреми да излъчи парламентарно правителство с подкрепата на мнозинство, за да сме в хипотезата и принципите на парламентарно управление. Служебното правителство е по същество едно прекъсване на парламентарния цикъл и сигнал за парламентарна криза - т. е. за невъзможност Парламентът да си осъществи основната функция.

"Демократична България" много ясно заяви в последните дни, че е готова да подкрепи правителство на втората политическа сила, ако те приемат тази отговорност, стига едно такова правителство да има ясна програма за промяна и за реформи. Защото просто излъчването на каквото и да е парламентарно правителство няма да постигне целите си, ако не съдържа именно ясна визия за реформи в ключови сектори на държавата."

Тук е рискът, ако се стигне до реализация на трети мандат, връчен от президента, да не е ясно дали ще става дума за коалиция на промяната или за коалиция на запазване на статуквото.

"Виждаме колко лесно се сформира мнозинство за запазване на статуквото, като например гласуването по повод предложената от нас тримесечна отчетност на главния прокурор. В парламента се получи едно много интересно мнозинство именно между партиите на статуквото - ГЕРБ, ДПС и БСП".

"Не е просто въпросът какво правителство ще се излъчи с чий мандат, а дали това правителство ще отговори на очакванията на мнозинството от българските граждани за промяна и то промяна в определена посока към спазване на ясни принципи на управлението, прозрачност на управлението, борба с корупцията, съдебна реформа, освобождаване на регулаторите от техния олигархичен захват, икономически мерки в подкрепа на бизнеса и гражданите. Това е смисълът от едно управление, подкрепено от парламента. Ако не се реализира това, наистина е по-добре да се отиде към предсрочни избори".

За мораториума върху назначенията на изпълнителната власт

"Конституционният съд ясно е формулирал изискванията, на които трябва да отговарят подобни мораториуми. На първо място - да са ограничени във времето с ясен срок, да спазват принципите на легитимна цел, на необходимост, на професионалност на мерките. Винаги има риск един мораториум да бъде обявен за противоконституционен, защото по съществото си мораториумът е извънредна мярка, той е прекъсване на обичайните конституционни и административни процедури за определен период от време - процедури, които все пак са регулирани в закони.

По отношение на приетия мораториум се надявам, че няма да се стигне до обявяване в противоконституционност поради една проста причина - до момента, в който се произнася Конституционният съд, мораториумът вече няма да се прилага, тъй като той е с ограничен срок до избора на ново правителство или до назначаването на служебно правителство. Която и да е от тези хипотези ще се реализира в рамките буквално на две седмици."
 5 мерки на Демократична България , които ще подобрят икономическата среда    
__ 6 __

17/07/21
22:41:00
Как да живеем по-добре? И достатъчно ли е просто да имаме повече пари, за да се чувстваме доволни от живота? Както в много други области от нашето ежедневие, прости решения няма. Защото щастието и удовлетворението не се измерват само в пари, а в качеството на живота ни като цяло. Това включва и доброто заплащане, но и сигурните и безопасните условия на труд, благоприятната среда в населените места, чистия въздух и здравословна околна среда.

"Демократична България" е наясно с това, затова има ясна програма как българите да реализират потенциала си, икономиката да тръгне рязко нагоре и да се достигнат европейските доходи много по-бързо. Тя обърна специално внимание на идеите в програмата си, които да възродят икономиката:

Спиране на кражбите и злоупотребите

Всяка година от неефективно изразходване на обществени средства държавата губи по около 10 милиарда лева. Парите, раздадени по проекти като "Турски поток", "Автомагистрали", ремонти на язовири и свлачища, могат да бъдат разпределени по други пера, които значително да повишат качеството на живота на хората. От тези средства ще има и за редовна индексация на пенсиите, и за увеличаване на заплащането в ключови държавни сектори. Това заедно с другите мерки ще помогне до края на мандата да се увеличат с 50% заплатите на държавните работници от стратегически сектори като учители, помощен медицински персонал в държавните болници, социални работници и дейци на културата, с възможност за допълнително увеличение в зависимост от възможностите на бюджета.

Подобряване на жизнения стандарт на най-бедните

За "Демократична България" е абсолютно неприемливо да има толкова високи нива на бедност и поколения пенсионери да са принудени да живеят в мизерия. Подобни явления са характерни по-скоро за третия свят, а не за държава от Европейския съюз. Затова предлагаме хората с най-ниски доходи - тези до 500 лв. на месец, да не плащат данък общ доход. Предлагаме да се създаде специален фонд за преквалификация на безработни в професии и дейности с висока добавена стойност и съответно с по-високо заплащане. При изпълнение на цялостната управленска програма на "Демократична България" ще бъде възможно увеличаване на средната пенсия до 1000 лв. до края на мандата на управление.

Създаване на по-добри условия за малкия и средния бизнес

Разкритията около дейността на Българската банка за развитие (ББР) само потвърдиха изнесените факти от десетки журналисти и лидерите на "Демократична България" през последните години. След вече предприетите промени е необходима и законодателна промяна. Затова предвиждаме промяна в закона за ББР, като тя се трансформира в "банка на банките" и се специализира в разработването на мерки и програми за улесняване на достъпа на кредит от микро-, малки и средни фирми, стартъп компаниите. Това ще помогне на малките и средните фирми, които са гръбнакът на развитите икономики, да получават необходимата подкрепа, да се развиват свободно и създават повече работни места. Съчетано с намаляване на административната тежест, това ще позволи да се разкрие пълният потенциал на българските предприемачи.

Въвеждане на електронно управление

Въвеждането на електронното управление е истинската революция. Инициативата "Гишето си отива" означава да се намали административното бреме с поне 70%, а държавата да е една апликация на телефона. Всяка стотинка ще бъде проследена и ще бъде още по-лесно парите в бюджета да бъдат изразходвани ефективно. Когато всичко е проследимо, никой не може да подпъхва бележки и банкноти, нито пък да прави по-големи схеми. Бизнесът няма да се налага да корумпира, хората ще имат много повече свободно време, без да се налага да си го губят в извършване на ненужни административни услуги.

Реформа в правосъдието и регулаторите

Когато съдът и регулаторите работят ефективно и третират всички граждани и фирми по еднакъв начин, тогава бизнесът ще работи спокойно, без да бъде рекетиран, заплашван и ограбван. А гражданите ще си върнат усещането за справедливост. В дългосрочен план подобряването на средата и качеството на човешкия капитал ще спомогне за увеличаване на качеството на икономиката, а оттам и на повишаване на доходите. При изпълнение на цялостната управленска програма на "Демократична България" се очаква до края на мандата средната работна заплата да стигне 2400 лв. на месец.
 Преизбраха Христо Иванов за лидер на Да, България    
__ 7 __

31/01/22
14:07:08
Христо Иванов остава начело на "Да, България" въпреки подадената от него оставка след парламентарните избори през ноември миналата година. Решението беше взето на Национална конференция на партията днес.

Иванов беше единствен кандидат за лидерския пост. Подкрепата си за него са дали 692-ма делегати, 14 са били против, а 42-ма са се въздържали.

Самото гласуване беше при закрити врата. Част от делегатите присъстваха на конференцията, други участваха онлайн.

На брифинг пред медиите, след края на гласуването, преизбраният лидер коментира, че е имало откровена дискусия за проблемите пред партията. Във връзка с по-слабия резултат на вота, Христо Иванов каза: "Не успяхме да реагираме на появата на новия политически играч", визирайки участието на "Продължаваме Промяната" в изборите.

Той смята, че коалицията "Демократична България", в чийто състав освен "Да, България" са и ДСБ и "Зелено движение", не е успяла да отиграе добре комбинацията между президентски и парламентарни избори.

Иванов очаква надграждане на коалицията и постигане на максимални резултати в секторите, за които отговаря като правосъдие и електронно управление. Преизбраният лидер очаква и подготовката за местните избори.
 Защо е вредно да се призовава за импийчмънт    
__ 8 __

22/02/23
19:55:44

"Демократична България" ще започнат разговори за предсрочно отстраняване на Румен Радев от президентския пост в следващия парламент, заяви преди няколко дни един от съпредседателите на обединението, Атанас Атанасов.

Процедурата, която за кратко се нарича импийчмънт, се задейства по искане на поне 60 депутати, а за да се придвижи по-нататък, трябват 160 - две трети от всички народни представители. Представители на "Продължаваме промяната" казаха, че могат да участват в разговори за това, но след като се сформира новият парламент.

Ясно е, че това изказване е по-скоро политическа заявка и едва ли ще се стигне до реално искане за отстраняване на президента. Дори партии в много по-силна позиция, като например ГЕРБ през 2020 г., не можаха да изпълнят подобна закана.

Тази заявка обаче е, първо контрапродуктивна, и, второ, показателна за хронична болест на т.нар. демократична общност, която е сериозна част от причините тя да има малък дял от пазара на гласове. Но именно практическата безполезност на заканата е най-големият проблем с нея: тя демонстрира безсилие и размахване на юмруци там, където е по-добре да има разговор. В политиката първото е самоубийствена практика, а второто е късогледство.
Единственият ефект от това изказване е засилване на конфронтацията в българската политика и сред хората.

Един от основните инструменти на руската психологическа война - щедро използван в цяла Европа и особено в България, е създаването на пукнатини, които да разделят различните общества. За целта Кремъл и неговата армия от виртуални тролове заемат най-крайните позиции по конфликтните теми и заглушават всеки разговор с крясъци, за да засилват разделенията. Разделените държави са слаби и съответно лесна плячка или поне безопасен враг.

Заемането на крайна позиция дори само от една страна моментално засилва другата да отиде още по-далече. Това се случва сега с Румен Радев - ДБ искат импийчмънт, защото той бил нарушил закона, президентът ги нарича партии на войната. И двете водят до излишна конфронтация и никакъв резултат.

Президентът има право на собствено мнение по различни въпроси, включително каква да е българската позиция за войната в Украйна. Да, предлаганата от него политика ще донесе много повече щети, отколкото ползи, и е недалновидна. Но несъгласието с една политика се защитава с аргументи и убеждаване на хората в нейната по-добра алтернатива - особено с идването на избори.

Да искаш импийчмънт само заради несъгласие с политика - да искаш да канселираш президента заради мнението му е не само нередно, но и в дългосрочен план самоубийствено. Това не е предизборна кампания, а атака по свободата на същите тези институции, които от години страдат от зависимости.

Правилният път е убеждаването на хора и като следствие например спечелването на изборите с убедително мнозинство, което ще позволи да се реализират "правилните" намерения. Но това е обратното на канселиране.
 Защо е вредно да се призовава за импийчмънт    
__ 9 __

22/02/23
20:00:42

"Демократична България" ще започнат разговори за предсрочно отстраняване на Румен Радев от президентския пост в следващия парламент, заяви преди няколко дни един от съпредседателите на обединението, Атанас Атанасов.

Процедурата, която за кратко се нарича импийчмънт, се задейства по искане на поне 60 депутати, а за да се придвижи по-нататък, трябват 160 - две трети от всички народни представители. Представители на "Продължаваме промяната" казаха, че могат да участват в разговори за това, но след като се сформира новият парламент.

Ясно е, че това изказване е по-скоро политическа заявка и едва ли ще се стигне до реално искане за отстраняване на президента. Дори партии в много по-силна позиция, като например ГЕРБ през 2020 г., не можаха да изпълнят подобна закана.

Тази заявка обаче е, първо контрапродуктивна, и, второ, показателна за хронична болест на т.нар. демократична общност, която е сериозна част от причините тя да има малък дял от пазара на гласове. Но именно практическата безполезност на заканата е най-големият проблем с нея: тя демонстрира безсилие и размахване на юмруци там, където е по-добре да има разговор. В политиката първото е самоубийствена практика, а второто е късогледство.
Единственият ефект от това изказване е засилване на конфронтацията в българската политика и сред хората.

Един от основните инструменти на руската психологическа война - щедро използван в цяла Европа и особено в България, е създаването на пукнатини, които да разделят различните общества. За целта Кремъл и неговата армия от виртуални тролове заемат най-крайните позиции по конфликтните теми и заглушават всеки разговор с крясъци, за да засилват разделенията. Разделените държави са слаби и съответно лесна плячка или поне безопасен враг.

Заемането на крайна позиция дори само от една страна моментално засилва другата да отиде още по-далече. Това се случва сега с Румен Радев - ДБ искат импийчмънт, защото той бил нарушил закона, президентът ги нарича партии на войната. И двете водят до излишна конфронтация и никакъв резултат.

Президентът има право на собствено мнение по различни въпроси, включително каква да е българската позиция за войната в Украйна. Да, предлаганата от него политика ще донесе много повече щети, отколкото ползи, и е недалновидна. Но несъгласието с една политика се защитава с аргументи и убеждаване на хората в нейната по-добра алтернатива - особено с идването на избори.

Да искаш импийчмънт само заради несъгласие с политика - да искаш да канселираш президента заради мнението му е не само нередно, но и в дългосрочен план самоубийствено. Това не е предизборна кампания, а атака по свободата на същите тези институции, които от години страдат от зависимости.

Правилният път е убеждаването на хора и като следствие например спечелването на изборите с убедително мнозинство, което ще позволи да се реализират "правилните" намерения. Но това е обратното на канселиране.
 
  Задай въпрос, добави коментар >>>   Отвори формата за текст  
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6      
 
  Брой посещения:  502       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   07/04/22

Google