Ресурсбук България. Данни за избрана фирма

 

НАП. Националната агенцията за приходите

Националната агенцията за приходите (НАП) e специализиран държавен орган към министъра на финансите за установяване, обезпечаване и събиране на публични вземания. НАП започва работа на 1 януари 2006 г. и обединява събирането и обслужването на републиканските данъци и задължителните вноски на общественото осигуряване. Дейността ѝ е регламентирана със Закона за Националната агенция за приходите.

Други подобни ресурси
Събития: Политическо събитие
Стоки:    Услуги
Сайтове: Организации, администрация


 
  Снимки от фирмата или реклама на "Администрация"
 
 
  Линкове към НАП. Националната агенцията за приходите
 
W29 Политическо събитие Събития Раздел    
W17 Услуги Стоки Раздел    
W37 Организации, администрация Сайтове Раздел    
 
  Контакти
 
  Лице за контакти:  
  Телефон   0700 18 700
  E-Mail  infocenter@nra.bg
  WEB Site  http://nap.bg/
 
  Адресни данни
 
  Област: София-град
  Община: София
  Населено място: София
  Адрес: ул. Княз Дондуков 52
  Пощ.код/кутия: 1000 /
 
  Идентификация
 
  Тип на фирмата: Администрация
  Подтип на фирмата: Държавни органи
  Булстат:  
 
Стоки и услуги доставяни от фирмата

Код Име на стоката Производител Мярка Количество Цена Детайли
Виж
 
 



 
 
ДЕТАЙЛИ, НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 Вече всички онлайн покупки от страни извън ЕС се облагат с ДДС    
__ 1 __

12/09/21
23:03:58


От днес (1.07.2021) влизат в сила нови правила за онлайн покупките от чужбина, според които дори и пратките под 30 лв. вече ще се облагат с ДДС, ако са от страни извън ЕС.

Това засяга поръчките, направени в популярни платформи за онлайн търговия в Китай и САЩ, но също така и във Великобритания.

Няма промяна за получаването на малки пратки със стоки с нетърговски характер с произход от трета страна, когато те са изпратени от физическо лице до физическо лице и общата им стойност е до левовата равностойност на 45 евро.

Промяната е, защото влиза в сила нов режим за електронната търговия в целия ЕС. Едно от основните изисквания в него е, че всички търговски стоки, идващи от страни извън съюза, ще се облагат с ДДС и за тях ще се изисква и митническа декларация. Който не може да се справи с новите документи и условия, може да плати на пощите или куриери да го представляват и попълват данните, но сумата за това може да наближи 50 лева за нещо, което вероятно струва 10 пъти по-малко.

Досега всичко, декларирано със стойност под 30 лв., стигаше директно до адрес на получателя, а митниците спираха избирателно за проверка отделни пратки. От днес няма такъв праг, новият праг, до който действа по-опростена процедура, е 150 евро или равностойността им в лева. Но митниците продължават да имат право да задържат която поискат пратка и да поискат допълнителни документи, доказващи стойността на стоката (разпечатки за плащането и за поръчката). Митническите органи не налагат такси за извършването на митнически контрол или за друга форма на прилагане на митническото законодателство, но това не важи за оторизираният да представлява получателя.

Избралите да подадат електронна митническа декларация без посредник се нуждаят от EORI номер, квалифициран електронен подпис (КЕП) и регистрация за подаване на данни по електронен път в е-портала на Агенция "Митници". Но трябва да се има предвид, че този документ не е от най-елементарните и изисква познания като например как се определя тарифният код на стоката.

"Български пощи" може да подаде към митниците съответната нова митническа декларация с намален набор от данни по колона Н7 (струва 3.90 лв.) и да събере от купувача ДДС в пощенския клон. Но при определени условия действат други правила, за които таксите са в пъти по-високи. Получаващите покупките си в първите седмици след промяната трябва да внимават кога е направена митническа обработка на стоката им, защото ако е преди 1 юли, таксите са съвсем различни.

Тепърва ще се види доколко служителите в отделните пощенски клонове ще са способни правилно да събират и ДДС по пратките.

Опитът в София от последните две години лично да се носят документи и да се освобождава пратка означава да се отиде до Българския разменно-сортировъчен център (БРСЦ) на пощите, където има и специализирано митническо бюро. Проблемът е, че центърът се намира извън града - малко преди да започне магистрала "Хемус" в кв. "Нова Враждебна" на ул. "Челопешко шосе" 31.

При отварянето на центъра през 2019 г. бе съобщено, че гражданите ще спестят време, пратките ще се обработват и доставят по-бързо, ще се спестят транспортни разходи. В действителност често гражданите дори не знаеха, че пратката им е спряна в складовете на центъра и ако не си ги потърсят в срок от няколко седмици (обикновено 3) има риск тя да бъде върната на изпращача.
 Покойници въртят интернет търговия    
__ 2 __

27/09/21
22:18:07


НАП ще търси данъците върху близо 96 млн. лв. доходи от общо 7000 онлайн търговци.

Данните за осъществените от тях сделки в интернет и придобитите суми от наложени платежи са предоставени от куриерските фирми.

До момента Приходната агенция се е фокусирала върху интернет търговците с най-големи доходи, като постепенно обхватът ще бъде разширяван. Инициирани са 3500 телефонни обаждания, сред които 1300 към лица с особено високи печалби от сделки в интернет пространството.

Данъчните се натъкнали на любопитни практики за прикриване на дейността и доходите от нея.

"Едни лица фигурират като получатели на наложения платеж, а търговският профил, от който е осъществена сделката, е на безработни, които твърдят, че носят пратките до определен адрес срещу заплащане от 5 лв. на курс. Не са малко и случаите на лица, починали преди 2 и повече години, които имат търговски профили и реализират значителни продажби".

През септември агенцията е включила в кампанията още 2000 лица, подали годишни данъчни декларации по чл.50 от Закона за данък върху доходите на физически лица, без обаче да декларират в тях доходи от наложен платеж.

От НАП подчертават, че с данък не се облага само продажбата в интернет на лични и употребявани вещи.

"Ако продавате старите си ски обувки например или използвано детско столче, не се дължи налог. Ако обаче става дума за регулярни продажби на стоки, които очевидно не са закупени за лична употреба, а с цел търговия и печалба, се дължи и начислява данък, който лицата трябва да декларират в годишната си данъчна декларация за съответната година", посочват от приходната агенция.

Онлайн продажбите, които са с цел печалба, се облагат с данък от 10% или 15% в зависимост от извършваната от търговците дейност.

НАП стартира и информационна кампания, насочена както към търговците онлайн, така и към потребителите. Целта на инициативата е да разясни в кои случаи продажбите на стоки в интернет подлежат на облагане, да насърчи доброволното деклариране на приходи и пазаруването от надеждни търговци.
 Приходната агенция с призив: станете данъчен инспектор с мобилното ни приложение    
__ 3 __

23/12/21
21:00:39


Над 180 000 потребители ежедневно могат да действат като данъчни инспектори и да проверяват дали касовите бележки, които търговците им издават, са истински или фалшиви. Това е възможно с мобилното приложение на НАП, което сканира QR кода върху бележката, се казва в съобщение до медиите на Националната агенция за приходите.

Уточнява се, че чрез приложението до този момент са инспектирани над 460 хил. бележки, като само за тази година те са повече от 30 000 и нито една не е била фалшива.

"Проверката е в две фази - първо се сканира отпечатаният на бележката QR код, като приложението показва кодираните в него стойност на покупката, дата, час и номерата на касовата бележка и фискалната памет на касовия апарат. Клиентът може да сравни дали данните в бележката и мобилното приложение съвпадат, или се различават. Ако има разлика, мобилното приложение позволява директен контакт с НАП по телефона за сигнализиране за фалшива касова бележка", казват от агенцията.

Потребителят може да направи и справка дали конкретната касова бележка е получена в сървърите на приходната агенция. Ако всичко с бележката е наред, приложението показва в зелено, че документът е бил успешно получен в НАП.

"Освен с функция "данъчен инспектор" мобилното приложение предлага и навигация до офисите на НАП, справка за здравноосигурителен статус, данъчен календар и справка за регистрация по ДДС", казват още от приходната агенция. Уточнява се, че мобилното приложение на НАП може да се изтегли през App Store за телефони с операционна система iOS или през Google Play - за Android устройства.
 Онлайн продажби за 500 млн. лв. през 2021 г. е засякла данъчната администрация    
__ 4 __

05/04/22
22:24:37


Над 500 млн. лв. от наложен платеж са получили физически лица от продажба на стоки в интернет през 2021 г., като пратките, които са изпратили, надвишават 7.4 млн. Това показват данните, подадени в НАП от пощенските оператори (куриерските фирми).

Получените суми от наложен платеж, подадени от куриерските фирми, са отразени в предварително попълнените годишни данъчни декларации, които са достъпни с персонален идентификационен код (ПИК) или електронен подпис в Портала за електронни услуги на приходната агенция, напомня приходната администрация. За пръв път предварително попълнените декларации бяха въведени за доходите през 2020 г.

При продажба на вещи за лично ползване и такива, които не са купени с цел след това да бъдат препродадени, гражданите не дължат данък и няма нужда да декларират получените суми, уточняват още от НАП. Преди да потвърдят попълнената декларация, е необходимо потребителите да я прегледат внимателно, да я допълнят или коригират, ако това е необходимо, съветват от НАП. В случай че данъкоплатците установят вписани суми, които са получили от продажба на лична вещ или при връщане на стока, те могат да ги изтрият, след което да подадат декларацията.

Физическите лица, които извършват търговска дейност в интернет с цел печалба, независимо че не са регистрирани като търговци по смисъла на Търговския закон, са длъжни да декларират доходите си от продажби в Приложение №2 от годишната данъчна декларация по чл. 50 от Закона за доходите на физическите лица.

Срокът за подаване на годишните данъчни декларации от физическите лица, извършващи дейност като търговци, едноличните търговци и регистрираните земеделски стопани, избрали този ред на облагане, е до 30 юни.

В случаите, в които физическото лице получава доходи от друга стопанска дейност в качеството си на земеделски стопанин, който не е избрал реда за облагане като едноличен търговец, свободна професия или занаятчийска дейност чрез продажби в интернет с наложен платеж, получените суми се декларират в Приложение №3.

При продажба на произведения на изкуството, предмети за колекции и антикварни предмети, която не е свързана с извършвана от физическото лице стопанска дейност, доходите се декларират в Приложение №5. Срокът за подаване на годишните данъчни декларации за 2021 г. за тези физически лица изтича на 3 май 2022 г.
 НАП започва проверка в хиляди фирми с нелогично големи материални запаси    
__ 5 __

12/05/22
17:44:03


Национална агенция за приходите започна проверки в над 2 хил. фирми в цялата страна заради нелогично високи стойности на материалните запаси, посочени в балансите им за 2020 г. Данъчните инспектори проверяват наличностите на стоки и ги съпоставят със счетоводната документация. При установени несъответствия ще започнат и ревизии, уточняват от НАП.

Контролните действия са част от мащабна кампания на приходната агенция, насочена към дружества, посочили в счетоводните си баланси значително увеличение на наличните в склада стоки, материали или продукция за 2020 г.

Сред тях са облекла и обувки, битова техника, промишлени стоки, резервни части за автомобили и много други. Според данъчните е възможно част от тези стоки да са отдавна продадени без документи или да липсват по други причини.

В края на миналата година НАП е изпратила предупредителни писма до 11 600 фирми в страната заради нелогично високи материални запаси на обща стойност над 9 млрд. лв., припомнят от приходната агенция. В резултат на информационната кампания голяма част от тези дружества са направили съответните корекции, като са начислили дължимия ДДС за липсващите или бракувани стоки, а някои са отразили това и в годишните си декларации за облагане с корпоративни данъци за 2021 г.

Кампанията на НАП продължава, като от началото на 2022 г. до момента данъчните са се свързали с над 1300 от наблюдаваните фирми, за които не е логично поддържането големи материални запаси, а до края на май още 150 ще получат телефонно обаждане. По този начин приходната агенция ги информира за възможността, ако са пропуснали да отчетат продажби, липси или брак на материални запаси в минал данъчен период, да извършат необходимите корекции и да внесат дължимия ДДС.

Материалните запаси са счетоводна категория, която най-общо означава съхранявани на склад стоки, материали или продукция. Всички дружества в извадката поддържат материални запаси на значителна стойност в продължение на години, което противоречи на икономическата логика, поясняват от НАП.
 Местните данъци и такси - през нов онлайн портал    
__ 6 __

09/03/24
02:57:43
Местните данъци и такси могат да бъдат плащани по електронен път през портала за услуги на Министерството на електронното управление (МЕУ) - www.eGov.bg. Това съобщиха от пресцентъра на министерството.

Услугата предоставя възможност за плащане на задължения от физически и юридически лица към почти всички общини в страната без допълнителни такси и комисиони. От 1 март Националната агенция за приходите пренасочи проверките за задълженията и плащането на местните данъци и такси изцяло към портала на МЕУ.
 Ползваме 5% отстъпка от данъка, ако подадем декларацията за доходите до 1 април    
__ 7 __

19/03/24
18:10:10
До 31 март физическите лица могат да ползват отстъпката от 5% от данъка за довнасяне по годишната си данъчна декларация. За да се възползват от отстъпката, гражданите трябва да подадат декларацията си по електронен път до 1 април, да внесат целия размер на данъка за довнасяне, намален с отстъпката до тази дата и да нямат подлежащи на принудително изпълнение публични задължения, напомнят от НАП и препоръчват на потребителите да проверят онлайн за наличието на стари задължения.

Най-бързо и лесно декларирането и плащането на задълженията става през Портала за електронни услуги на НАП, достъпни с персонален идентификационен код (ПИК), издаден от НАП безплатно, или квалифициран електронен подпис (КЕП).

Потребителите могат да се възползват онлайн от предварително попълнената данъчна декларация. В нея са въведени данни за получените през 2023 година доходи от трудови правоотношения, граждански договори, доходи от наем - при отдаване на имот на юридически лица, доходи за получени субсидии от Държавен фонд „Земеделие“, данни за направените лични вноски за осигурителен стаж при пенсиониране, получени суми от наложени платежи от продажби в Интернет и информация за продажба на моторни превозни средства, които са били собственост на декларатора по-малко от 12 месеца, както и данни за ползваните чрез работодател данъчни облекчения. Преди да потвърдят попълнената декларация, е необходимо данъкоплатците да я прегледат внимателно, да я допълнят или коригират, ако това се налага, след което да я изпратят.

Срокът за декларирането на доходите и плащане на данъка за довнасяне е 30 април 2024 г. Освен по електронен път, данъчните декларации могат да се изпратят по пощата, да се подадат на място в офис на НАП или в някои пощенски станции, където директно ще бъде издаден входящ номер.

Информация за попълване и подаване на данъчни и осигурителни декларации и внасяне на суми към бюджета може да получите от сайта на НАП - https://nra.bg/, в YouTube канала на приходната агенция или на телефони: 0700 18 700; 02/9859 6801 на цена, съгласно тарифата на телефонния оператор.
 
  Задай въпрос, добави коментар >>>   Отвори формата за текст  
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6      
 
  Брой посещения:  1081       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   08/04/22

Google