Ресурсбук България. Данни за избрано лице

 

Гроздан Караджов

Гроздан Караджов е роден на 14 декември 1966 г. в гр. Стара Загора.

Завършва през 1985 г. Първа английска езикова гимназия в гр. София и право в Софийския университет „Св. Климент Охридски“. През 90-те години е председател на Независимото студентско дружество в Юридическия факултет на Софийския университет и съпредседател на Федерацията на независимите студентски дружества. Съосновател и национален координатор на Българско сдружение за честни избори.

От 1990 до 1995 г. работи във фондация „Отворено общество“ – София, където последователно заема длъжностите „програмен координатор“, „главен секретар“ и „програмен директор“. В периода 1996 – 2011 г. е главен секретар на Комитета по пощи и далекосъобщения, главен секретар на Министерство на транспорта и съобщенията и председател на Съвета на директорите на БТК.

В периода 1998 – 2003 г. е член на Надзорния съвет на Българска пощенска банка и член на Съвета на директорите на RILA SOLUTIONS. През 1998 г. завършва курс по телекомуникационен мениджмънт в Токио, Япония. От 2001 до 2004 г. е изпълнителен директор на фондация „Демокрация“. От 2005 до 2007 г. е ръководител на проекта за изграждане на завода за керамични плочи на испанската компания „Керос“.

В следващите години участва в редица успешни бизнес начинания в областта строителството и изграждането и поддръжката на телекомуникационни мрежи и съоръжения. Покрай това имаше скандал с негово име - беше обвинен в присвояване на 5,5 млн. лв. по 3 договора с "Теленор", по които фирмата му не извършила дейност. Караджов отговори, че е изпълнил договорите и че е потърсен от прокуратурата 3 години след като за пръв път бил подаден сигнал срещу него.

Член на Управителния съвет на Центъра за икономическо развитие. Учредител на фондация „Светът на Мария“ и дългогодишен активен дарител. На парламентарните избори през 2014 година е избран за народен представител от листата на Реформаторския блок в 24-ти многомандатен избирателен район София. От 27 ноември 2014 година до 9 декември 2015 година е председател на постоянната Комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения при Народно събрание на Република България. Напуска поста на председател заради бламиране на съдебната реформа от страна на ГЕРБ.

Други подобни ресурси
Сайтове: Услуги


 
  Снимки на лицето
 
 
  Месторабота
 
  Фирма:  
  Длъжност:  
  Телефон:  
  E-Mail:  -
 
  Идентификация
 
  Титла: Министър
  Професия: Юрист, Адвокат
  Основна дейност: Общество и политика
 
  Линкове към Гроздан Караджов
 
W16 Администрация Фирми Раздел    
W23 Общество и политика Сайтове Раздел    
 
  Списък на сайтове администрирани от лицето
Име на сайта Категория на сайта Дата Детайли
Виж :
 
 
 



 
 
 
Google
 
 
 
 
ДЕТАЙЛИ, НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 Регионалният министър е възложил 100% обновяване на пътищата за 4 години    
__ 1 __

20/12/21
17:38:31


Още в първия работен ден възложих да се работи върху четиригодишна програма за цялостно 100% обновяване на пътищата, така че да бъдат в състояние, каквото сме виждали в Западна Европа", съобщи Гроздан Караджов, вицепремиер и регионален министър от квотата на "Има такъв народ". Ще се работи върху качеството на платното, отводняването, маркировката, мантинелите, знаците, така че те да се виждат нощно време.

Според него повечето пътища в България са под всякаква критика и е много трудно държавата да поиска сериозна такса на тол километър за подобна липса на качество на пътя.

"Нашата стратегия занапред ще бъде да ремонтираме пътищата и върху тези новоремонтирани участъци да се заплаща тол такса на увеличени километри, да се достигне до 20 000 километра пътна мрежа, за която да се дължи тол такса. Освен това ще направим детайлен анализ дали няма пробойни, от които тол такси да изтичат в джобове вместо в бюджета. Така че това е първото, което ще направим, а после стратегически ще променим и тол системата да събира пари на честен принцип".

Проверка през юни на тол системата, възложена от служебния министър на регионалното развитие Виолета Комитова, показа, че приходите от нея намаляват и при сегашния начин на работа тя няма как да е печеливша. Проверката е показала, че през 2019 г. само от електронни винетки приходите са 392 млн лв., а през 2020 г., въпреки въвеждането допълнително на тол такси и маршрутни карти събраната сума е със 600 хил. лева по-малка.

В България за ползване на платената пътна мрежа тол такса заплащат товарните превозни средства с технически допустима максимална маса над 3.5 тона и пътническите превозни средства с технически допустима максимална маса надвишаваща 3.5 тона, с повече от 8 седящи места без мястото на водача. На тол таксуване подлежат всички автомагистрали, първокласни и второкласни пътища. Второкласните пътища се таксуват с нулева тарифна ставка.
 Магистрала Хемус и пътят Ботевград-Видин готови през 2027 г.    
__ 2 __

14/01/22
22:18:26


Магистрала "Хемус" и скоростният път Видин - Ботевград е реалистично да бъдат завършени през 2027 г., стана ясно по време на публичното обсъждане на големите инфраструктурни проекти, организирано от вицепремиера и министър на регионалното развитие Гроздан Караджов.

"Между 2025, 2026 и 2027 г. е реалистично да се пуснат различни участъци от магистрала "Хемус". Няма шанс да бъде спазен срокът магистралата да е готова през 2024 г.

През 2022 г. са необходими за 330 млн. лева за финансирането на работата по участъци на магистрала "Хемус" и 642 млн. лева за всички лотове на пътя Видин - Ботевград. Средствата се очаква да бъдат от държавния бюджет.

Служебният кабинет на Стефан Янев е прибрал парите за строителството на магистрала "Хемус" за участъка от пътен възел "Боаза" до разклона за Велико Търново от сметката на "Автомагистрали" в размер на 500 млн. лв. В момента държавната фирма разполага само с 2 млн. лв. По тази причина в държавния бюджет за 2022 г. трябва да бъдат заложени 330 млн. лв., за да може да се разплаща с фирмите. Подобна е ситуацията и за пътя Видин - Ботевград.

Общо за участъка от п.в."Боаза" до Велико Търново в края на 2018 г. правителството на ГЕРБ отпусна 1.35 млрд. лв. От тях 850 млн. лв. вече са разплатени на изпълнители. Останалите 500 млн. лв. са били върнати обратно на държавата по времето на първия служебен кабинет на Стефан Янев.

Участъкът от Благоевгред до Крупник на АМ Струма са построени, но следва 500 подучастък при който е регистрирано свлачище, което трябва да се укрепи. Разрешителното ще е готово през април, една година ще е нужно обаче за укрепване на свлачището. Участъкът при моста Железница ще приключи след укрепване на свлачището. В средата на годината се очаква да бъде завършен тунела, стана ясно още на срещата.

Шест години би бил някакъв реалистичен период за изграждането на няколкото нови моста над Дунав от дата на подписването на споразумение с Румъния за всеки един от тях, ако не борим дълги съдебни обжалвания, стана ясно още на работната среща.

Става дума за мостовете Оряхово - Бекет, Никопол - Турну Мъгуреле, Русе - Гюргево и Силистра - Кълъраш. В най-напреднала фаза са разговорите с румънската страна за моста при Русе, който ще е и начало на магистралата Русе - Търново, но по него не се е стигнало до възлагане на инвестиционно проучване.

За съоръженията трябва да се възложат проучвания да определят най-подходящите места за устоите им, за проектирането на конструкцията, да се направят отчужденията, като тези процеси могат да завършат след две години в най-добрия вариант, след което да се получи разрешение за строителство. По време на заседанието бе напомнено, че строителството на моста при Видин е отнело около четири години заедно с подходите от българска и румънска страна.

За проекта за тунела "Петрохан", който е дълъг почти 7 километра и ще бъде с магистрални габарити - с по две ленти в посока и аварийна лента, се предвижда до 2026 г. да има разрешение за строеж, а предвид сложността му, и евентуално през 2031 г. да има трасе по това направление от Дунав мост при Видин до столицата, като в този разчет влиза и изграждането на тунела. Финансирането все още е в подготвителен етап, като има визия той да бъде предложен за финансиране по инициативата "Три морета".

За магистрала "Черно море", която ще е дълга около 100 километра, при най-добро стечение на обстоятелствата може да се очаква до края на 2027 г. да бъдат преминати всички етапи, необходими за получаване на разрешение за строеж. Поне пет години ще са нужни за строителството на магистралата, от която ще има отсечки до курортните градове и тунел. Завършването е възможно през 2050 г., отчетоха на срещата

Около 3 млрд. лева са необходими за трите проекта в цялост - за магистрала Русе - Велико Търново, за обходния път на Габрово с тунела под Шипка и за участъка от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. По новата оперативна програма "Транспортна свързаност" се очаква да получим 1,1 млрд. лева и за оставащите 1,9 млрд. лева ще трябва да се търси финансиране, каза министърът.

Очаква се до 2030 г. магистралата Русе - Велико Търново да бъде завършена, а през 2028 г. да е готов един от наситените на пътни произшествия участъци Русе - Бяла.

За "Струма" през Кресненското дефиле другата седмица ще се сформират три комисии от МРРБ и МОСВ, които едновременно ще работят по това кой от вариантите МОСВ ще съгласува за изпълнение с минимални вреди за природата, като не може да се дадат прогнозни срокове за изграждането на обекта.

Очаква до 2030 година да бъде изградено трасето през Кресненското дефиле и завършена цялата магистрала "Струма".

"Целият коридор Ориент-Източносредиземноморски - от 1-1 от Видин до Кулата, той трябва да бъде изграден до 2030-а. Там попада участъка от Кресненското дефиле, единственият тесен участък, който не е в строителство".

Новата програма за ремонт на пътищата за 2022

Няколкостотин сигнала е получил Гроздан Караджов за "лунните пейзажи" по пътищата в страната. Готов е списък с отсечки с обща дължина от 3100 км, с които започват първите ремонти още тази година.

Довършването на Софийския околовръстен проект бе определено от министъра като възможен проект, на който трябва да се даде тласък през тази година.

Основен приоритет в програмата е магистрала "Хемус" по линия на текущото поддържане до изготвяне на проект на основен ремонт на съществуващото трасе, стана известно по време на заседанието.

След Великден тунелите "Ечемишка" и "Витиня" ще бъдат приведени към европейските изисквания. Ще се ремонтират и нагърчванията по настилката на магистралата между 12-и и 13-и километър, като ремонти не са правени от годината на строителството на трасето - 1976 г.

По магистрала "Тракия", освен ремонт при километър 123 в област Пазарджик, ще се прави и локална подмяна на износващия пласт между тунел "Траянови врата" и 66-и километър.

 
  Задай въпрос, добави коментар >>> Отвори формата за текст    
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6    
 
  Брой посещения:  219       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   11/12/21