Ресурсбук България. Събитие / обява

 

Фейсбук стана Мета заради metaverse

Компанията Facebook Inc, под критиката на регулаторни органи и законодатели заради своите бизнес практики, се ребрандира с ново име Meta ("Мета"), което се фокусира върху метавселената. Но какво означава концепцията за метавселената, която бързо се превръща в модна дума в технологиите и бизнеса?

Какво е метавселена

Метавселена (Metaverse) е широко понятие. Обикновено се отнася до споделени виртуални среди, до които хората имат достъп чрез интернет. Терминът може да се отнася до цифрови пространства, които са направени по-реалистични чрез използването на виртуална реалност (VR) или разширена реалност (AR).

Някои хора също използват думата metaverse, за да опишат светове в онлайн игрите, където потребителите имат герой, който може да се разхожда и да взаимодейства с други играчи.

Съществува и специфичен тип метавселена, която използва блокчейн технология. Там потребителите могат да купуват виртуална земя и други цифрови активи, използвайки криптовалути.

Много научнофантастични книги и филми са поставени чрез пълнокръвни метавселени - алтернативни дигитални светове, които са неразличими от реалния физически свят. Но това все още е художествена измислица. В момента повечето виртуални пространства приличат повече на вътрешността на видеоигра, отколкото на реалния живот.

Защо става популярна

Феновете на метавселената я виждат като следващия етап от развитието на интернет.

В момента хората взаимодействат помежду си онлайн, като посещават уебсайтове, платформи за социални медии или приложения за съобщения. Идеята на метавселената е, че тя ще създаде нови онлайн пространства, в които взаимодействията на хората могат да бъдат по-многоизмерни, където потребителите могат да се потопят в цифровото съдържание, а не просто да го гледат.

Засиленият интерес към метавселената може да се види донякъде и като резултат от пандемията от COVID-19. Тъй като все повече хора започнаха дистанционно да работят и да ходят на училище, нараства търсенето на начини да направят онлайн взаимодействието по-реалистично.

Кой се включва

Идеята за метавселената привлича голям интерес от инвеститори и компании, които желаят да бъдат част от "следващото голямо нещо".

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг каза през юли, че компанията ще се опита да премине от фирма за социални медии към компания за метавселена през следващите пет години.

Терминът е популярен в Силициевата долина, като Microsoft също споменава сближаването на цифровия и физическия свят.

Популярната детска игра Roblox, която дебютира на Нюйоркската фондова борса през март, се описва като компания за метавселена. Fortnite на Epic Games също се счита за част от метавселената.

Музикантите могат да правят виртуални концерти в рамките на тези платформи. Например, през септември милиони хора гледаха как певицата Ариана Гранде виртуално пее във Fortnite.

Най-големите модни компании в света също експериментират с изработването на виртуални дрехи, които аватарите на хората могат да носят в метавселенска среда.

 
  Снимки на събитието / обявата
 
 
  Линкове към Фейсбук стана Мета заради metaverse
 
W97334 Фейсбук стана Мета заради metaverse - какво е това Източник Dnevnik.bg
W97336 Прекръстването на Фейсбук няма да намали натиска от медии, регулатори и политици Източник Dnevnik.bg
W97339 Фейсбук смени името си и вече се нарича Мета (допълнена) Източник Dnevnik.bg
 
  Контакти
 
  Фирма - организатор:  
  Обект:  
  Лице за контакти:  
  Телефон:  
 
  Адресни данни
 
  Област:
  Община:
  Населено място:
  Адрес:
  Пощ.код:
  П.Кутия:
 
  Място и време
 
  Място на събитието:   САЩ
  Дата и час от:   29/10/21
  Дата и час до:   29/10/21
 
  Идентификация
 
  Тип на събитието: Информация   >>>
  Количество: 1
  Стойност:
 
 



 
 
 
Google
 
 
 
 
ДЕТАЙЛИ, НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 Прекръстването на Фейсбук няма да намали натиска от медии, регулатори и полити    
__ 1 __

29/10/21
20:04:23


Преименуването на компанията Facebook Inc едва ли ще позволи на технологичния гигант да се дистанцира от регулаторен и обществен контрол около потенциалните вреди, причинени от приложенията му за социални медии, казаха експерти по маркетинг и брандинг пред "Ройтерс" скоро след като бе съобщено за очакваната промяна.

The Verge съобщи миналия вторник, че базираната в Калифорния фирма планира да промени корпоративната си марка, за да продължи да притежава платформата за социални медии, която я превърна в глобално име, но и вече да включва и други процъфтяващи бизнеси като Instagram, WhatsApp и Oculus.

Facebook се бори със засилен контрол, след като с помощта на информатори от фирмата изтекоха към медиите хиляди вътрешни документи, които показват, че компанията е допринесла за засилената онлайн поляризация, когато е правила промени в алгоритъма си за съдържание, не е предприела стъпки за намаляване на дезинформацията за ваксините и е била наясно, че популярното приложение Instagram е увредило психическо здраве на тийнейджърките.

Сенатът на САЩ проведе изслушване по-рано този месец относно ефекта на Instagram върху младите потребители. "Законодателите и политиците са достатъчно умни, за да не бъдат заблудени от едно ребрандиране".

Преименуването може да бъде ефективна стратегия, която позволява на дъщерните марки да поддържат собствената си репутация. Но медиите и регулаторите "няма да спрат да разследват или да създават реформи, само защото сте ребрандирани".

Новото име на компанията майка може да отразява фокуса на Facebook върху изграждането на "метавселената"- изграждане на дигитален свят, в който хората могат да използват различни устройства, за да се движат и комуникират във виртуална среда.

Промяната би могла да попречи на евентуално негативно възприятие около името на Facebook да засегне WhatsApp, приложението за съобщения, използвано от близо 2 милиарда души в световен мащаб, и Oculus, неговата марка за виртуална реалност.

Според годишната класация на Prophet, значението на марката на Facebook за потребителите в САЩ е спаднало "рязко" през последните няколко години. "Това, което не искат, е случилото се да се мултиплицира и да създаде отрицателен ореол за върху други части от бизнеса".

Други големи компании предприеха подобни стъпки. Google се реорганизира в холдингова компания, наречена Alphabet през 2015 г., тъй като компанията, най-известна с интернет търсачката си, все повече преследва амбиции като технологиите за автономно шофиране.

През 2003 г. продавачът на цигари Philip Morris се ребрандира като Altria, по времето, когато компанията притежаваше Kraft Foods. По-късно тя отдели бизнеса за храни. Въпреки че преходът към ребрандиране като Altria не премахна негативните конотации на тютюна от самите марки цигари, той помогна за ограничаване на ефектите върху Kraft.
 Фейсбук смени името си и вече се нарича Мета    
__ 2 __

29/10/21
20:08:59


През юли "Фейсбук" обясни, че набира екип за разработката на "метавселена", чието ядро са проекти за виртуална и допълнителна реалност да свързване на цифровия свят. Идеята е потребителите да имат достъп до "метавселената" чрез устройства за виртуална и добавена реалност, в които компанията, чрез Facebook Reality Labs, вложи значителна част от усилията си в последните месеци.

Отделните платформи за общуване като "Фейсбук", "Уотсап" и "Инстаграм" няма да променят името си - промяната се отнася само за компанията майка. Подобна промяна имаше и компанията, създала "Гугъл", която от 2015 г. се нарича "Алфабет".

В случая на "Фейсбук" промяната съвпада с репутационна криза след изтекли документи, според които компанията е знаела за токсичния ефект на "Инстаграм" за самочувствието на подрастващите, и след разкрития за високата търпимост към съдържание с насилие.

Тя върви ръка за ръка с промяна и на логото - досегашното бяло F на син фон се заменя от син знак на бял фон, подобен на символа за безкрайност. Зукърбърг отбеляза по време на презентация като част от събитието "Фейсбук кънект", че промяната цели да демонстрира различните идентичности на компанията - тя не е просто собственик на едноименната социална мрежа, а има и други проекти.

Промяната вече е видима на страницата на доскоро наричалата се "Фейсбук" компания, приела и новото лого, и новото име:

"Мета помага да се изгради бъдеще, където хората имат повече начини да играят и да се свързват в метавселената. Добре дошли в следващата глава на социалното свързване."
 
  Задай въпрос, добави коментар >>>   Отвори формата за текст  
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6    
 
  Брой посещения:  352       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   29/10/21