Ресурсбук България. Данни за избрана фирма

 

БДЖ - ПЪТНИЧЕСКИ ПРЕВОЗИ

Видове документи за пътуване

Бюро за международно билетоиздаване и туризъм
Разписание - международни превози
ЖП карти и намаления
Групови пътувания
Рекламации и възстановяване на суми
Трудноподвижни пътници
Атракционни пътувания
Колетни пратки
Превоз на велосипеди

Телефон за сигнали на граждани: (02) 932 41 90

Централна жп гара София

Информация за разписанието на влаковете: тел. (02) 931 11 11, моб. тел.: 0884 139 481
ЖП бюро, предварителна продажба, вътрешни линии - моб. тел.: 0884 193 758
- билетни каси, моб. тел.: 0884 570 515
- спални вагони, моб. тел.: 0884193 758
- военна каса, моб. тел.: 0884 363 086
- каси за продажба на абонаментни и ЖП карти, работно време: от 07:30 ч. до 19:00 ч.

Други подобни ресурси
Обекти:  Бензиностанции
Събития: Транспортни събития
Стоки:    Транспорт
Сайтове: Транспорт


 
  Снимки от фирмата или реклама на "Транспорт"
 
 
  Линкове към БДЖ - ПЪТНИЧЕСКИ ПРЕВОЗИ
 
  Най-големите работодатели в България
Индекс на най-големите работодатели в България. 1. НК железопътна инфраструктура - управител на железопътната инфраструктура в страната. 2. Български пощи ЕАД - националната пощенска служба на България. 3. Мини Марица изток ЕАД - добив на въглища от находище „Източномаришки въглищен басейн”. 4. БДЖ - ПЪТНИЧЕСКИ ПРЕВОЗИ - превоз напътници. 5. Арсенал АД - производството на стрелково и артилерийско въоръжение, боеприпаси, барути, капсули, пиротехнически изделия, твърдосплавни инструменти и др. 6. АЕЦ Козлодуй - атомна централа, която обезпечава повече от една трета от ...
  Вагони
Железопътен вагон е железопътно превозно средство, част от подвижния железопътен състав. Проектиран е да превозва товари или пътници и съответно е оборудван с принадлежности за превоз и за включването му във влакова композиция. Вагоните се различават по броя на колоосите (осите) - произвеждат се 2, 4, 6, 8, 12 и 16-осни, според устройството на ходовата част - талижни и неталижни. Основните параметри, които характеризират вагона са: товароподемност, собствена маса на вагона (тара), осево натоварване, натоварване на 1 м път (линейно натоварване). Съвременните вагони могат да бъдат ...
  Велосипеди
Велосипедът (колело) е двуколесно превозно средство, задвижвано от мускулната сила на човека с помощта на педали чрез краката или рядко – чрез ръцете. Макар че най-разпространеният вариант е с две колела, съществуват и велосипеди с едно, три и четири колела. Човекът, който кара велосипед, се нарича велосипедист или колоездач. Днес по света има над един милиард велосипеда, което ги прави най-масово разпространеното транспортно средство. Първите велосипеди виждат бял свят в Европа още през XVIII-XIX век. На външен вид са се различавали от днешните, но като принципно устройство са били ...
  Атракциони
Атракциони, туристически атракции, атракционни пътувания, атракционни паркове.
  Фирми за пътнически превози
Индекс на фирми и сайтове за пътнически превози. Автомобилни и пътнически превози в страната и чужбина. Вътрешноградски и междуселищни превози с автобуси. Групови пътувания. Трудноподвижни пътници. Атракционни пътувания. Маршрути, разписания и резервации. Автобусен транспорт в страната и чужбина. Туристическите услуги. Ежедневен автобусен транспорт до градове в Европа, включително в Австрия, Англия, Португалия, Франция, Испания, Германия, Италия, Белгия, Холандия, Словакия, Чехия, Гърция и Словения. Туристически транспорт в страната и чужбина с луксозни бусове. Таксиметров ...
 
  Контакти
 
  Лице за контакти:  
  Телефон   02 931 0526
  E-Mail  bdz@bdz.bg
  WEB Site  http://bdz.bg/
 
  Адресни данни
 
  Област: София-град
  Община: София
  Населено място: София
  Адрес: ул. Иван Вазов 3
  Пощ.код/кутия: /
 
  Идентификация
 
  Тип на фирмата: Транспорт
  Подтип на фирмата: Железопътен транспорт
  Булстат:  
 
Стоки и услуги доставяни от фирмата
Код Име на стоката Производител Мярка Количество Цена Детайли
1905 Вагони БДЖ - ПЪТНИЧЕСКИ ПРЕВОЗИ Брой 1 0 Виж : 1091
1820 Атракциони БДЖ - ПЪТНИЧЕСКИ ПРЕВОЗИ Брой 1 0 Виж : 591
 
 



 
 
ДЕТАЙЛИ, НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 Следим влаковете в реално време с ново приложение на БДЖ    
__ 1 __

16/12/20
22:08:00

БДЖ въвежда ново дигитално приложение за проследяване на местоположението на всички пътнически влакове в страната.

На виртуална карта на железопътната мрежа у нас се извеждат в реално време пътуващите в момента влакове с данни за местоположение, маршрут и движение.

Целта на приложението е по всяко време клиентите на железопътното дружество да са запознати с движението на влака, който ги интересува. Потребителите могат да се информират къде се намира влакът, как изпълнява своя маршрут и да получат информация за евентуално закъснение.

Очаква се услугата да подобри значително информираността на клиентите на БДЖ, които ще могат по всяко време да проверяват движението на влаковете от всяко мобилното устройство или компютър.

Влаковите композиции са изобразени на картата с номер на влака и в различен цвят маркери в зависимост от неговата категория, а при избор на всеки отделен влак се визуализира информация за маршрута му и последното му отчетено местоположение.
 След пауза от 34 години БДЖ получи нови локомотиви    
__ 2 __

24/12/20
01:57:07

БДЖ получи първите два нови локомотива "Сименс Смартрон", съобщиха от министерството на транспорта. До средата на 2021 г. в системата на железницата влизат 15 нови локомотива. Те ще обслужват основните и най-натоварени направления на страната.

Това са първите нови локомотиви, закупени от 1986 г. насам. "В бюджета за следващата година е заложено увеличение с 200 млн. лева за капиталови трансфери и субсидии, от които близо 115 млн. лева са за подвижен състав", коментира министърът на транспорта Росен Желязков.

Днес бяха представени и два нови високотехнологични влекача, собственост на НКЖИ, с които ще се осигури по-бърза и ефективна поддръжка на железния път в страната.
 Най-новият локомотив на БДЖ е първият, кръстен на двама български царе (снимки)    
__ 3 __

09/06/21
22:58:55


Най-новият локомотив на БДЖ, който е 11 поред от договора за доставка на 15 нови локомотива Смартрон, пристигна предсрочно преди няколко дни в България и вече направи няколко пътувания, съобщиха от компанията.

Той обаче е първият, който носи името на двама владетели - царете Петър и Иван Асен I от династията Асеневци - основатели на Втората българска държава.

Всеки един от новите локомотиви разполага със специфичен QR код, при сканирането на който чрез мобилно устройство се появява информация за историята на владетеля, на когото е именуван. Друга интересна подробност е, че на челото на всеки "Смартрон" е изобразена по една буква от глаголицата, което е своеобразен начин за популяризиране и съхранение на българските ценности и богата история.

Останалите четири локомотива от реализираната поръчка ще бъдат на разположение на БДЖ до края на годината. Благодарение на доставката на нови локомотиви и изпълнението на ремонтната програма, дружеството вече разполага с необходимия ресурс за изпълнение на Графика за движение на влаковете, след като е преодолян системния недостиг на локомотиви.

Локомотивите Смартрон, с които БДЖ вече разполага, се движат в съставите на влакове по направленията София-Бургас-София, София-Варна-София, София-Свиленград-София и София-Кулата-София.
 БДЖ в глуха линия: корупция, хаос, некомпетентност    
__ 4 __

18/08/23
16:06:44

Българските железници вървят назад и без машина на времето, а "БДЖ Пътнически превози" щеше и да е фалирала, ако бяха в сила правата на пътниците в жп транспорта, определени в регламент 2021/782 на ЕС. Тези правила действат за международните, но не и за вътрешните пътнически превози и предвиждат компенсации при отмяна на пътуването или закъснение на влака с повече от час.

Безправните пътници на жп транспорта

Ако действаха, пътниците, пренощували на гарата в Стара Загора, защото не ги изчакал влакът за Бургас, имат право до месец да им бъде възстановена цената на билета и при необходимост - връщане до първоначалната точка на пътуването. Полагат им се и храна на гарата и подслон, но не като двете стаи с по три легла в мизерни условия, осигурени на 16-имата в Стара Загора. Европейският регламент предвижда изплащане на 25% от цената на билета при закъснение от 60 до 119 минути и 50% - при по-голямо закъснение. При смърт или наранявания следват обезщетения, не по-малко от 21 000 евро.

България може да си позволи изключение от тези правила до края на 2024 г., но ще трябва да ги въведе. Дори и дотогава да е подменен част от подвижния състав с нови модерни влакове, закъсненията пак ще са факт - защото релсите ще са старите, а проектите за модернизация, освен че се бавят от години, някои вече се и разследват от Европейската прокуратура. А дори с магическа пръчка да се решат тези проблеми, железниците се нуждаят от компетентни ръководители, които не крадат, България - от национална транспортна схема, а София - от интегриран транспорт, тоест от качествени кадри и смислени политики.

Корупция и липса на визия

Пред Euronews проф. Симеон Ананиев от Асоциацията на предприятията в железопътния транспорт обясни важността на схемата, за каквато се настоява от години: "Да се види какво е населението, каква е мобилността на хората и накъде се движат, и тогава да се насочат влаковете..."

Последователната неписана държавна политика, която от години фаворизира пътната инфраструктура и автомобилните превозвачи, опропасти сектора, който можеше да облекчи тежкотоварния трафик, увреждащ пътищата. Обезлюдяването прати в глуха линия много влакове заради закрити второстепенни линии, които носеха загуби. Корупцията, липсата на дългосрочна визия и честите смени във висшия мениджмънт съвсем затлачиха развитието на железниците.

Проф. Ананиев посочи и други големи дефицити на жп сектора като липсата на обучени кадри и на контрол. "Вземат се едни пари от едни консултантски фирми, които не знаят къде се намират, но правят консултации и дотук Двама младежи, завършили география, бяха тръгнали да купуват двуетажни вагони".

Новите влакове - част от решението

Седемте двуетажни мотриси вече са изхвърлени, заедно с други, от обществените поръчки за над 2.8 млрд. лева, които служебният кабинет обяви. Новият транспортен министър Георги Гвоздейков ги прекрати и ревизира заради критики към заложените базови характеристики и съмнения за лобизъм. Средствата за новия подвижен състав, който ще покрие 50% от нуждите на БДЖ, са осигурени по Плана за възстановяване и устойчивост и бюджета. Графикът е до април 2026 г., когато България трябва да разполага с модернизирана жп инфраструктура и с нов подвижен състав. Дотогава министърът на транспорта се опитва по спешност да намери няколко нови влака - или сравнително нови "втора употреба".

Колкото и лъскави да са влаковете обаче, няма да се напълнят с пътници, ако не са точни и не конкурират като качество, безопасност и цена на услугата автомобилния транспорт. Първото, за което се сеща човек, когато се спомене "български влак", е лошата миризма и закъсненията. Нито едно управленско (без)действие през последните десетилетия не промени тези характеристики.

Новите цели са модерни влакове, които се движат по релси, позволяващи до 160 км/час - макар "сега да има участъци в ремонт с ограничение до 30 км/ч" (Георги Гвоздейков пред Нова тв). Максималната за България скорост е минималната за пътническите влакове, която ЕС обсъжда да въведе до 2040 г. За българския "таван" има и други обяснения, освен влошеното техническо състояние на релсовия път - неравен терен и сравнително кратки разстояния.

Над половин милиард годишно за какво?

Без съмнение БДЖ извършва социални услуги, превозвайки ученици, пенсионери и хора от уязвими групи на ниски цени. За данъкоплатците обаче цената е висока на фона на финансовото състояние на компанията, което непрекъснато се влошава, и липсата на конкуренция. За първите три месеца на годината БДЖ отчита 15.2 милиона лева загуби, трикратно по-големи спрямо същия период на 2022 г., съобщи БНР.

Държавните бюджети от последните десет години показват, че субсидията за БДЖ се движи неизменно между 180-190 милиона лева годишно, а в последните две години 2022 и 2023-та надвишава и 196 милиона лева. Това означава пари за заплати, но и за обществени поръчки за работно облекло и за нафта - краде се и от нафтата, и от обществените поръчки - за резервни части, за пране на завеси, постелки и одеала, за хигиенизиране на гарите - също добри суми за приближени фирми, и т.н. За Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) субсидията е над 230 милиона лева годишно.

Скандали за корупция

Какво получават потребителите срещу тези над половин милиард и дори повече на година - като се включат и капиталовите разходи за двете компании? Огромни закъснения с часове, чести аварии, никаква комуникация, липса на резервни локомотиви, недостиг на вагони.

За капак и разследването на европейската прокуратура на два проекта за модернизация на железопътната инфраструктура за общо 241 млн. евро, осигурени от европейски програми. Причината - транзакции от НКЖИ към фирмите изпълнители, преведени след това към кухи дружества и в резултат над 5 милиона лева изтеглени от лица с криминални досиета. И по двата проекта, както и по всички останали в жп сектора, има сериозни забавяния, а "Капитал" припомни скандалите и съмненията за възможностите на печелившите още при възлагането им.

Европейската комисия влага много средства в плановете за подкрепа на жп транспорта - заради по-голямата му екологичност, намаляване на въглеродните емисии и на задръстванията по пътищата. Докато в Брюксел обсъждат подобряването на трансграничната железопътна оперативна съвместимост, в България още не знаят кога ще има вендинг апарати за продажба на билети на гарите и ПОС-терминали за картови разплащания.

А до морето с влак за 3.5 часа кога? 40 години бяха нужни, за да я има магистрала "Тракия". С българското "бързане" и крадене железният път има да чака.

 
  Задай въпрос, добави коментар >>>   Отвори формата за текст  
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6      
 
  Брой посещения:  1846       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   12/04/22

Google