Ресурсбук България. Данни за избран обект

 

Тунел Железница

Тунел Железница се строи от фирма "GP Group", като е предвидено 2 километра тръби да свържат северната с южната част, които трябва да се срещнат по средата.

Вече(юни 2020 г.) са прокопани общо 800 метра от двете страни на тунела, като по-бърз е напредъкът от южната страна. Работи се 24 часа на три смени.

В тунела ще бъдат изградени автомобилни преходи, които ще се използват само при аварийни ситуации. Наред с това съоръжението ще разполага и с пешеходни преходи. Освен това вътре ще има автомобилна връзка, която ще се използва само от Спешна помощ и пожарната.

Очаква се тунелът да бъде завършен през пролетта на следващата година, а през март 2022 година трябва да бъде приключено и строителството на целия ЛОТ 3.1 от Благоевград до Крупник.

Изпълнител на проекта е "Джи Пи Груп" като част от обединението ДЗЗД "АМ Струма тунел 2018", в което влизат още "Глобал кънстръкшън" ООД и "Виа план" ЕООД.

Стойността на тунела е 185 млн. лв. Пътните участъци преди и след него се изграждат съответно от обединения на ГБС и "ПСТ груп". Цялата отсечка на магистрала "Струма" между Благоевград и Крупник е дълга 12.6 км.


 
  Снимки на обекта
 
 
  Линкове към Тунел Железница
 
W82834 Трима затрупани при срутване в строящия се тунел Железница Източник Dir.bg
 
  Контакти
 
  Фирма - собственик  Джи Пи Груп АД. Строителна компа
  Лице за контакти:  
  Телефон  
  E-Mail  
 
  Адресни данни
 
  Област: Благоевградска
  Община: Симитли
  Населено място: Железница
  Адрес:
  Пощ.код/кутия: /
 
  Идентификация
 
  Тип на обекта: Транспорт. Инфраструктура
  Качество: Тунел
  Статус: Транспорт
 
 



 
 
 
Google
 
 
 
 
ДЕТАЙЛИ, НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 Напредва работата по прокопаването на тунел Железница    
__ 1 __

14/10/20
17:35:03

Напредва работата и по прокопаването на тунел "Железница" - най-дългият пътен тунел, изграждан досега в България, с дължина около 2 км. Вече са достигнати първите 650 м и в двете тръби от северната страна на съоръжението. От южната страна в тръбата за София са прокопани 765 м, а в тръбата за Кулата - 680 м. целта е той да завърши през март 2022 г.

Тунелът се изгражда по нов австрийски метод като се прокопават около метър и половина - два във всяка тръба и посока на денонощие, а веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери. Строителните дейности започнаха през октомври миналата година и на обекта се работи денонощно, без почивен ден, като целта е той да завърши през март 2022 г.

Тунелът ще бъде със системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н. В подучастъка се изграждат площадка за хеликоптери, два моста над Суха река, които са съответно 108 м и 18 м, подпорна стена и др.

Проектът за строителството на тунел "Железница" на АМ "Струма" се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. Участъкът е с обща дължина 4,4 км и е разделен в 3 подучастъка, в това число тунелът, и обслужващ път от двете страни на съоръжението. Отсечката преди тунела, пътувайки от София към Кулата, в която е и виадуктът е с дължина 720 м, а тази след него е 1,4 км. В тази отсечка се изгражда аварийна връзка, която при настъпване на непредвидена ситуация в тунела ще може да отведе движението в посока София по път Е79.
 Почти готов е мостът преди тунел Железница в посока София    
__ 2 __

14/10/20
17:35:44

Успешно приключи избутването на предпоследния 20-ти сегмент от платното за София на виадукта, който се изгражда преди тунел "Железница" на автомагистрала "Струма", пътувайки от столицата към Кулата. С това на практика се осъществява премостването между двата устоя на съоръжението.

Виадуктът се строи по иновативна за България технология - потактово избутване на горното строене с хидравлични крикове. Характерното при нея е, че се използва работна площадка за изработване на отделните елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред готовия. Предстои последният 21-ви сегмент от платното за столицата да бъде избутан към края на октомври. След това строителите ще започнат изграждането на платното за Кулата, като целта е мостовото съоръжение да бъде завършено до февруари 2021 г.

Мостът преминава над 6 препятствия - р. Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на тунела. Платното за София е с дължина 560 метра, а платното за Кулата - 510 м. Височината на съоръжението в различните части е между 10 м и 18 м, а разстоянието между колоните е в порядъка от 45 до 60 м.
 Полагат вторичната облицовка в тунел Железница на АМ Струма    
__ 3 __

11/04/21
21:47:38

Половината от строителните дейности на тунел "Железница" на АМ "Струма" вече са изпълнени. Първичната облицовка на съоръжението от южната страна достигна 931 м лява и 838 м за дясната тръба. От северната са изкопани 837 м дясна и 838 м лява тръба. Започна полагането и на вторичната облицовка на тунела. От южната страна изпълнените бетонови работи по стени и свод в дясната тръба са 132 м, а от северната - 186 м.

Тунелът се изгражда по нов австрийски метод като се прокопават около метър и половина - два във всяка тръба и посока на денонощие, а веднага след това се правеше първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери. Строителните дейности започнаха през октомври миналата година и на обекта се работи денонощно и без прекъсване.

"Железница" е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Той ще е с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка ще е около 2 км. Съоръжението ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика.

Паралелно се изгражда и мост при директното трасе, преминаващ над р. Суха река, подпорна стена при директно трасе, още един мост над р. Суха река заедно с обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм гр. Симитли и хеликоптерна площадка.

Напредва и работата по виадукта, който е преди "Железница", пътувайки от София към Кулата, както и на отсечкатата след тунела. Виадуктът е с готова връхна конструкция на платното за София. Той се изгражда по технологията "потактово избутване" на горното строене с хидравлични крикове. Мостът преминава над 6 препятствия - р. Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на тунела. Платното за София е с дължина 560 м, а платното за Кулата - 510 м. Съоръжението е от два моста за двете платна на движение, като всеки е от 21 сегмента. Всеки сегмент се избутва потактово, като по този начин не се налага спиране на движението по път Е79 София-Кулата и жп линията. През тази година завърши избутването на платното за София, а в платното за Кулата предстои напрягане и избутване на първия сегмент.

Проектът за строителството на тунел "Железница" на АМ "Струма" се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.

Работата по подготовката за цялостното доизграждане на АМ "Струма" в участъка през Кресненското дефиле продължава и вече са определени изпълнителите на близо 24-километрова нова отсечка в посока Кулата - София, която ще преминава източно от дефилето. Тя е разделена на два лота, за да може на обекта да се работи едновременно. Избрани са изпълнителите на лот 3.2.1 и лот 3.2.2, но строителните работи на двата обекта ще могат да стартират след изпълнение на ангажиментите, поети пред Европейската комисия. А именно - допълване на екологичната документация спрямо специфичните цели за видовете и местообитанията, предмет на опазване в двете защитени зони от мрежата Натура 2000, през които преминава лот 3.2 на АМ "Струма", намаляване на натиска от трафика върху природата и повишаване на безопасността в отсечката от Е-79 през дефилето.
 Пътната агенция и И-тът по пътна безопасност влязоха в спор за тунел Железница    
__ 4 __

18/08/22
17:44:12


Тунел "Железница" на автомагистрала "Струма" не е готов, съобщиха от Агенцията "Пътна инфраструктура" (АПИ) в отговор на отправените обвинения от Институтът за пътна безопасност (ИПБ), че съоръжението е напълно готово, но заради бездействие по укрепване на две свлачища отстрани на съоръжението и "пазарлъци за комисиони" не го пускат в експлоатация.

От АПИ посочват, че не са завършили асфалтовите работи, монтажът на ограничителните системи, доизграждането на електрозахранването в съоръжението.

Продължава и работата по системата SCADA за управление на тунела. Нейното изпълнение към момента е на 80%. Работи се по системите за безопасност в тунела - аварийни ниши, табла, климатици, окабеляване, оптика, монтаж на интелигентната транспортна система. АПИ прави това уточнение "по повод некоректни и неверни твърдения на Института по пътна безопасност".

От агенцията допълват, че не са спирали инженерно-геоложките и хидроложки проучвателните дейности на двете свлачища на автомагистралата - при 365-и км, което е преди тунела, пътувайки от София към Кулата, и при 369-и км - след съоръжението.

За свлачището при 365-и км в периода септември 2021 г. - май 2022 г. от проектанта са представени и разгледани четири варианта на идеен проект за укрепването му, но те са отхвърлени от Експертен технико-икономически съвет (ЕТИС) в АПИ, като нецелесъобразни. На 28 юли 2022 г. е предаден окончателен коригиран идеен проект, който е разгледан и приет на ЕТИС на 10 август т.г.

Прието е решение, което се състои в изграждане на предпазна стоманобетонна стена в дясно в основата на ската и тунел/тунели на магистралното трасе и допълнителна предпазна стена между двете платна. Този вариант позволява след изграждането на тези конструкции да продължи по безопасен начин работата по изграждане на пътното платно на директното трасе. Предстои внасяне на необходимите документи в МРРБ за издаване на предварително разрешение по реда на чл. 96, ал. 3 от Закона за устройство на територията, посочват от АПИ.

За свлачището при 369-и км на 10 ноември 2021 г. е проведено заседание на ЕТИС, на което е разгледан изготвеният геоложки доклад и вариантни решения за преодоляване на свлачищните явления. Докладът е приет със забележки. На 8 декември 2021 г. изпълнителят е внесъл коригирани проектни разработки, а на 31 март 2022 г. те са разгледани на ново заседание на ЕТИС. На него е решено геоложкият доклад да се приеме като се направят необходимите допълнения, както и да се одобри вариант за преоткосиране и изграждане на пилотна система с укрепителна стена.

На 11 април 2022 г. изпълнителят е представил доклад с отстранени забележки. Документите са окомплектовани и на 31 май 2022 г. са внесени в МРРБ за издаване на предварително разрешение/съгласие по реда на чл. 96, ал. 3 от Закона за устройство на територията. На 7 юли 2022 г. министърът на регионалното развитие и благоустройството е дал предварително съгласие за извършване на геозащитни мерки, като е записано, че следва това съгласие да се впише в Заповед за допълване на издаденото за обекта Разрешение за строеж.

За проучвателните дейности по укрепването на двете свлачища АПИ не е извършвала никакви плащания, допълват от агенцията.

Във връзка с предстоящите дейности, свързани с преодоляване на проявилите се свлачищни процеси, се проучват варианти за пускането на движението в едно платно до края на годината. На проектантите са дадени указания да разработят такава възможност, а комисия от експерти ще оцени опасността от свлачището. Въз основа на тяхната оценка ще се предприемат спешни действия и спазвайки нормативната уредба ще се търсят варианти за пускане на движението в участъка с временна организация за безопасност на движението с цел улесняване на трафика.

Институтът за пътна безопасност представи доклад за пътен тунел "Железница" след проверка на място, който сочи, че съоръжението е изпълнен предсрочно и е напълно готово за въвеждане в експлоатация.

Двете тръби на тунела са общо над 4 км и са част от строежа на лот 3.1 от АМ "Струма". Съоръжението е с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, електронна система за контрол на достъпа и т. н. Изграден е и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм град Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, които са съответно 108 м и 18 м, подпорна стена и други, отбелязват от Института.

Две много сериозни мостови съоръжения са изградени и към северния вход на тунел "Железница", с което се допълва картината на всичко, което инспектира ИПБ.

Всичко това е построено за година и половина от изпълнителя с европейски пари по програма "Транспорт и транспортна инфраструктура".

Към днешна дата обаче всички тези съоръжения бездействат и не са въведени в експлоатация поради две свлачища, които се намират от двете страни на тунела. От Института подчертават, че за свлачищата се знае повече от година и половина, но до момента не са предприети никакви мерки за тяхното укрепване, за да може да се въведат в експлоатация тунел "Железница" и всички останали съоръжения.

"Оказва се, че за година и половина строителите са построили най-дългия тунел в България, изградили са четири мостови съоръжения, хеликоптерна площадка, обслужващ тунелен път и подпорни стени, а държавните институции в лицето на бившите ръководства на МРРБ и АПИ не могат да укрепят за същия срок две свлачища".

Този фарс се разиграва поради пазарлъци за комисиони, към които се стремят длъжностни лица от бившите ръководства на МРРБ и АПИ.

На 18 август заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Захари Христов и председателят на Управителния съвет на АПИ Иво Иванов ще инспектират автомагистрала "Струма" в района на тунел "Железница" и свлачищата около него, съобщиха по-рано днес от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
 Тунелът преди 'Железница' е почти готов    
__ 5 __

27/12/23
15:40:27

Тунелът преди виадукт "Железница" на магистрала "Струма" след Благоевград е почти готов, видя "Бурфото".

С пускането му през следващата година пътят от София до Банско и Солун ще се съкрати значително, тъй като аутобанът ще позволява да се стига от столицата до Симитли само за час.

Тунел "Железница" е най-дългият и най-модерният виадукт, изграждан досега в страната. Водещият партньор в обединението ДЗЗД "АМ Струма 2018", което строи съоръжението, е "Джи Пи Груп".

Тунелът има интересни технически характеристики. Двете му тръби са с дължина около 2 км всяка. Съоръжението има четири напречни пешеходни връзки и други две за автомобили между тръбите. Това е решение в случай на авария за преминаване и евакуация на хора. Изградени са 26 SOS комбинирани ниши, където ще има пожарогасители, телефони и други необходими по проект елементи.

При изграждането на "Железница" е имало редица трудности. Най-непредвидими са геоложките особености на терена, през който преминава съоръжението. Скалният масив е като жив и постоянно трябва да се напредва и укрепва и колкото по-бързо се случват тези операции, толкова по-безопасно е. Скалният куп е нееднороден, с множество пукнатини, с различни тектонски или разломни зони. Преминаването през геоложките различия на планинския масив при обилни валежи и повишаването на подпочвената вода е изключително предизвикателство, защото създава предпоставки за течове, свличания и срутвания.

За пътуващите в тунела няма да има опасност при обилни дъждове. Направена е хидроизолация с фолио, което завършва с дренажни тръби, последвана от цялостна облицовка. Но точно заради обилни валежи при изпълнение на строителните дейности през лятото на 2020 г. се активизираха две свлачища. Те са причината пътната отсечка да все още да не се ползва, въпреки че тунелът има акт 15.
 
  Задай въпрос, добави коментар >>> Отвори формата за текст    
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6    
 
  Брой посещения:  493       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   18/04/22