Ресурсбук България. Данни за избран обект

Автомагистрала Тракия

Автомагистрала „Тракия“, означена като А1, е автомагистрала в Южна България.

Тя свързва столицата София с Пловдив и продължава към Бургас на брега на Черно море. Магистралата е част от Паневропейски транспортен коридор 8. Общата дължина на автомагистрала „Тракия“ е 360 km, като последният участък е пуснат в експлоатация на 15 юли 2013 г., 40 години след започване на изграждането ѝ.

Тракия“ е първата автомагистрала в България и има изключително значение за икономиката и транспорта на страната. На 19 май 1964 г. е взето решение за изграждането ѝ като част от автомагистрален пръстен, влючващ още автомагистралите „Хемус“ и „Черно море“.


 
  Снимки на обекта
 
 
Линкове към Автомагистрала Тракия
 
 
  Контакти
 
  Фирма - собственик  
  Лице за контакти:  
  Телефон   -
  E-Mail  -
 
  Адресни данни
 
  Област:
  Община:
  Населено място:
  Адрес:
  Пощ.код/кутия: /
 
  Идентификация
 
  Тип на обекта: Транспорт. Инфраструктура
  Качество: Магистрала
  Статус: Транспорт
 
 



 
 
 
Google
 
 
 
 
НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 Започва ремонтът на вълните на АМ Тракия от Чирпан до Стара Загора  
__ 1 __

03/10/20
15:58:52
Дългоочакваният ремонт на "вълните" в отсечката между Чирпан и Стара Загора на магистрала "Тракия" стартира в понеделник - 5 октомври. От 3 години заради нагънатото платно и дълбоките коловози скоростта там бе ограничена на 90 км/ч.

От Агенция "Пътна инфраструктура" съобщиха, че обновяването на проблемния участък, който беше изграден в периода 2003 - 2007 г. от "Джойинт Венчър Рануей" АД с изпълнител "Пи Ес Ай" Стара Загора за 104.7 млн. лв. с ДДС, ще е поетапно и първоначално ще бъдат реконструирани 12 от общо 52 километра.

Участъкът, който първи ще се ремонтира, е от 156-ти км, след пътен възел „Белозем“, до 168-ми км преди пътен възел „Оризово“.

По време на строителните дейности трафикът ще се осъществява двупосочно в платното за София, като скоростта на движение ще е до 70 км/ч. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и да спазват стриктно поставената пътна сигнализация.

Заради ремонтните работи ще бъде затворена връзката на пътен възел „Плодовитово“ от АМ „Тракия“ в платното за Бургас към третокласния път III-666 Оризово – Плодовитово – Първомай. Пътуващите за Първомай могат да слязат от магистрала „Тракия“ при Чирпан и да се върнат обратно към Плодовитово и Първомай по второкласния път II-66.

Строителните дейности в 12-километровата отсечка включват цялостна подмяна на асфалтовата настилка, подобряване на отводняването, полагане на нова хоризонтална маркировка, пътни знаци и ограничителни системи. Ремонтът ще се изпълнява от дружеството „Автомагистрали“, с което Агенция „Пътна инфраструктура“ има договор по ЗОП за поддържане на автомагистрала „Тракия“.

Предвижда се ремонтът на 12-те км да приключи в края на октомври - началото на ноември. Ако времето позволи, след това строителните работи в посока Бургас ще продължат в 40-километровия участък от Оризово до Стара Загора.

Когато завърши ремонтът на платното за Бургас, през следващата година ще се ремонтира и платното за столицата.

 Експерти откриха пропуски в скъпия ремонт на магистрала Тракия  
__ 2 __

09/11/20
15:33:24

Експерти от Института по пътна безопасност откриха пропуски в ремонтиран преди дни участък от магистрала "Тракия", обновяването на който струва повече от изграждането на отсечката. Става въпрос за първите 12 километра от общо 52, намиращи се между разклоните за Чирпан и Стара Загора.

В четвъртък приключи работата в посока Бургас на отсечката между пътните възли "Белозем" и "Оризово", като сега върви обновяване на платното в обратната посока.

Във вече ремонтирания участък от Института за пътна безопасност откриха, че липсват канавки за отводняване. Това може да доведе до задържане на вода върху платното и да доведе до аквапланинг. Що се отнася до положеният асфалт, експертите смятат, че при него няма неравности. Доволни са и от поставените мантинели, знаци и маркировка.

Ремонтът на магистрала "Тракия" от разклона за Чирпан до разклона за Стара Загора струва 89 млн. лв. на посока, а не както беше обявено преди година - 60 млн. лв. Това прави около 1.7 млн. на километър за посока при средно 1.35 млн. лв. при изграждането на участъка.

Сега се работи по част от магистрала "Тракия", строена между 1995 и 2000 година. След това предстои обновяване на участък, пуснат в експлоатация през 2007 година.

Изпълнител е държавната компания "Автомагистрали", която за година получи поръчки за над 4 млрд. лева за изграждане на нови пътища и ремонт на стари.
 
  Задай въпрос, добави коментар >>> Отвори формата за текст    
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6    
 
  Брой посещения:  139       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   14/11/20