Републикански път II-18 е второкласен път, част от републиканската пътна мрежа на България, преминаващ изцяло по територията на Област София и явяващ се софийски околовръстен път (СОП). Дължината му е 61,8 km. По него минават важни европейски пътища, като Е79, Е80 и Е871. Пътят е планиран да се разшири на няколко етапа до 2012 г., което е калкулирано на около 300 млн. евро.
Пътят започва от km 273,7 на Републикански път I-1 и km 103,6 на Републикански път I-6 в югозападната част на София, кв. „Княжево“ и по часовниковата стрелка се завръща отново в началната си точка.
Поради голямата натовареност на пътя, е предвидено постепенното му разширяване и реконструкция, за да отговори на тежкия трафик. Пресичанията с други пътища на едно ниво трябва да бъдат заменени от пътни възли, а разширяването включва изграждането на две платна с по три ленти за движение, както и аварийна лента или локални платна в различните участъци на пътя.
Условно пътят е разделен на четири участъка (дъги) – южна, северна, западна и източна, като те се намират на различни етапи на реконструкция.
Източна дъга
Източната дъга се намира между автомагистрала „Тракия“ (А1) и автомагистрала „Хемус“ (А2). След пускането на моста при Казичене цялата е безконфликтна, с 2 пътни платна по 3 ленти за движение и аварийна лента.
Южна дъга
Южната дъга се намира между автомагистрала „Струма“ (А3) и автомагистрала „Тракия“ (А1). Тя свързва едни от най-населените жилищни комплекси на столицата – Люлин, Младост и Овча купел, преминавайки основно покрай северното подножие на Витоша.
Разширяването на южната дъга протича на няколко етапа. Преди 1989 г. е разширен участък в близост до резиденция „Бояна“, включващ и пътен възел „Бояна“ във формата на пълна детелина.
Бояна – Младост. В периода 2007 – 2012 г. е разширен участъкът от Бояна до Младост, включващ пет пътни възела.
Бояна – АМ Струма. За участъка от Бояна до автомагистрала „Струма“ е изготвен идеен проект, който предвижда изграждането на тунел и естакада между Бояна и Горна баня, но на този етап липсва осигурено финансиране.
Младост – АМ Тракия.
За участъка между Младост и автомагистрала „Тракия“ e изготвен идеен проект в началото на 2015 г., като се предвижда строителството да бъде финансирано със заем от ЕИБ по програмата „Транзитни пътища VІ“. Общата ѝ дължина е 6,08 km, а проектът ще се изпълнява изцяло със средства от републиканския бюджет. Прогнозната стойност е 123 млн. лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 910 календарни дни, от които 180 дни за проектиране и 730 дни за строителство (очаквано изпълнение в края на 2021 година).
Западна дъга
Западната дъга се намира между автомагистрала „Струма“ и бъдещата автомагистрала „Европа“. Разширяването на първия участък от автомагистрала „Струма“ до р. Какач, включващо пътни възли „Царица Йоана“ и „Сливница“, започва през 2012 г. и завършва в края на 2015 г. Другият участък, от р. Какач до автомагистрала „Европа“ (тогава още наричана автомагистрала „Калотина“), също бе разширен, като строителството започна през октомври 2015 г. и приключи през есента на 2016 г., така и тази дъга, заедно с източната и северната, стана цялата безконфликтна.
Северна дъга
Северната дъга се намира между бъдещата автомагистрала „Европа“ и автомагистрала „Хемус“. На този етап разширяване не е предвидено, а вместо това е изградена нова магистрала – Северна скоростна тангента, чието трасе е разположено по-близо до София. Договорът за изграждането на Северната тангента е сключен в началото на 2014 г., като движението по директното трасе е пуснато през април 2016 г. През декември 2019 г. Северната скоростна тангента е включена като част от автомагистрала „Европа“.
Пуска се движението по Южна дъга между Герман и магистрала Тракия
__ 1 __
01/11/20 22:42:22
От днес се пуска движението по участъка от Южната дъга на Софийския околовръстен път от връзката с магистрала "Тракия" до пътен възел "Герман", съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Отсечката е дълга 2.5 км и е част от реконструкцията на 6 километра от околовръстния път между кв. "Младост" и магистрала "Тракия".
В участъка трафикът ще е в 3 ленти за движение във всяка посока, а при пътен възел "Лозен" ще се използват и локалните платна. Целта е да се улесни пътуването през предстоящите зимни месеци и да се повиши безопасността.
Работата в участъка продължава, предстои полагане на последния износващ асфалтов пласт и изпълнението на всички довършителни работи. Движението в участъка ще е с временна организация и временна пътна маркировка.
Подробният устройствен план на Околовръстния път от АМ Люлин до район Витоша
__ 2 __
09/03/23 02:25:02
Подробният устройствен план на Околовръстния път от автомагистрала "Люлин" до ул. "Киевска" в район "Витоша" е приет от Националния експертен съвет към Министерство на регионалното развитие и благоустройството", съобщиха от Столичната община.
Участъкът е с дължина 5,8 км и обхваща районите "Люлин", "Красна поляна", "Овча купел" и "Витоша". Проектът предвижда изграждане на три кръстовища на две нива - на ул. "Суходолска", на бул. "Президент Линкълн" и на бул. "Н. Петков"; естакада за директното трасе; четири пешеходни пасарелки; реконструкция на язовирната стена на яз. "Суходол"; реконструкция на жп надлеза на линията София - Перник с възможност за бъдещото ѝ удвояване.
Предстои издаване на заповед за одобряване на плана от министъра на регионалното развитие и благоустройството. След това Агенция "Пътна инфраструктура" следва да започне процедури за избор на изпълнител.
За втория участък от Софийския околовръстен път - от ул. "Киевска" до бул. "България", Столичната община изготвя идейни проекти. Те обаче ще могат да бъдат процедирани едва, след като завърши обжалването в съда на заповедта за изработване на плана.
Задай въпрос, добави коментар >>>
Отвори формата за текст
Брой посещения: 714
Гласували: 0
Оценка: 0.00
Последна редакция: 01/11/20