Ресурсбук България. Данни за избран обект

 

Дунав мост Русе

Дунав мост, открит като Мост на дружбата, наричан още Мост Русе – Гюргево, е стоманен фермов мост над река Дунав между градовете Русе (България) и Гюргево (Румъния) на речен километър 488,7.

Дължината му е 2,8 км, минава на височина от 30 метра над водата. Изграден е на 2 нива – за влакове и автомобили. Средната част (с дължина 85 м) може да се повдига и да пропуска големи кораби. Мостът е един от двата моста над река Дунав по границата между България и Румъния, която има дължина от около 500 км.

Архитектурата на моста е на архитект Георги Овчаров, а художественото оформление (порталите на българския и румънския бряг, както и орловите глави по неговата дължина) е дело на украинския скулптор Михайло Парашчук.

Открит е официално за експлоатация на 20 юни 1954 г., като за времето си е най-големият комбиниран мост (с железопътна линия и за автомобилен трафик) в Европа. Строен е 2,5 г. от България и Румъния в сътрудничество с тогавашния СССР.

Дунав мост се обслужва от автобусни линии с номера 4, 11, 12 и 28, както и от автобусите по линията Русе – Мартен – Сандрово.


 
  Снимки на обекта
 
 
  Линкове към Дунав мост Русе
 
 
  Контакти
 
  Фирма - собственик  
  Лице за контакти:  
  Телефон   -
  E-Mail  -
 
  Адресни данни
 
  Област: Русенска
  Община: Русе
  Населено място: Русе
  Адрес:
  Пощ.код/кутия: /
 
  Идентификация
 
  Тип на обекта: Транспорт. Инфраструктура
  Качество: Мост
  Статус: Транспорт
 
 



 
 
 
Google
 
 
 
 
ДЕТАЙЛИ, НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 66-годишният Дунав мост се руши    
__ 1 __

15/11/20
16:12:09

Oпасни дупки се появиха в българския участък на Дунав мост при Русе. На места се е оголила арматурата и има компрометирани фуги. Натовареният трафик от над 2000 камиона дневно допълнително руши съоръжението.

Преди дни е направен опит за частичен ремонт на проблемния участък. Той е бил залят със смола, за да се спре разрушаването му. Покритието обаче е унищожено за броени дни от преминаващите автомобили, като е останала само арматурата, а бетонът е напукан.

В същия сегмент на моста има още един проблем, на същото място, но в лентата за насрещно движение. Заради счупен капак на дилатационната фуга е зейнала дупка, през която се вижда земята отдолу. Вибрациите от камионите създават опасност от увреждане на конструкцията на моста.

Специалисти са извършили наново оглед на участъка и предстои в следващите дни той да бъде залят с битум. Мостът, който е на 66 години, за последно е ремонтиран основно през 2011 година.

 
  Задай въпрос, добави коментар >>> Отвори формата за текст    
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6    
 
  Брой посещения:  300       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   15/11/20