Ресурсбук България. Данни за избран обект

 

Софийското метро

Софийското метро е първото и единствено метро в България. Въведено е в експлоатация на 28 януари 1998 г. Към 26 август 2020 г. има обща дължина 48 km с 43 метростанции.

Метрото е обявено за национален обект, което означава, че неговото строителство се финансира както от общинския, така и от националния бюджет, а също и от европейски фондове.


 
  Снимки на обекта
 
 
  Линкове към Софийското метро
 
 
  Контакти
 
  Фирма - собственик  
  Лице за контакти:  
  Телефон   ( 359) 2 921 2001
  E-Mail  metro@metropolitan.bg
 
  Адресни данни
 
  Област: София-град
  Община: София
  Населено място: София
  Адрес: ул. Княз Борис I 121
  Пощ.код/кутия: /
 
  Идентификация
 
  Тип на обекта: Транспорт. Инфраструктура
  Качество: Тунел
  Статус: Транспорт
 
 



 
 
 
Google
 
 
 
 
ДЕТАЙЛИ, НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 Забавя се отварянето на четири метростанции от Красно село до Овча купел    
__ 1 __

03/12/20
21:33:06

Забавя се отварянето на четирите станции от третия лъч на метрото в София между кварталите "Красно село" и "Овча купел" до март 2021 година. Причината е заболели от коронавирус работници. Тази отсечка от линията трябваше да стане действаща през този месец, но отварянето ѝ ще бъде отложено за пролетта на следващата.

Информацията е от изпълнителния директор на "Метрополитен" Стоян Братоев, пред "Медиапул" и money.bg. По неговите думи голяма част от екипа на Siemens, който работи по автоматизацията на новите четири спирки от третия метролъч, е бил заразен с коронавирус.

"Получихме вече три писма от Siemens от 16 души, работещи по автоматизацията на линията. Останаха 9. Останалите са заразени с коронавирус. При тази ситуация няма кого да виним, вирусът е реалността ни", каза Братоев.

Така втората част от третата линия, включваща станциите "Красно село", "Овча купел", "Мизия" и "Овча купел 2" ще заработи през март 2021 година.

Третият лъч на подземната железница в София свързва булевард "Владимир Вазов" с "Горна баня". Изграждането му започна през 2016 година, като пускането на първата част от него между "Хаджи Димитър" и "Красно село " беше отлагана на няколко пъти.

Първите осем станции по това трасе заработиха в края на август 2020 година. Инвестицията в тях беше в размер на близо 400 милиона евро. Тогава беше обявено, че следващият участък - между "Красно село" и "Овча купел 2" ще бъде готов до края на годината.

През 2021 година трябваше да започне работата по разширението от "Хаджи Димитър" до "Левски Г". Според обявените досега планове той трябва да стане готов до 2025 година.

Припомняме, третият лъч на метрото отвори врати на 26 август 2020 г. Веднага след това се появиха и проблемите по него.
 Софийското метро може да обслужва средно 50 000 пътници на час    
__ 2 __

25/03/21
23:02:12

От изграждането на първия участък, преди повече от 20 години, досега, столичани пътуват пет пъти по-кратко в условията на комфорт. Средно 50 000 човека на час може да се придвижват с метрото, вместо с няколко транспортни средства.

С предстоящото след седмици откриване на втория етап от третата линия, се очаква 500 000 човека дневно да използват този вид бърз и екологичен обществен транспорт. Участъкът е с дължина 4 км и 4 метростанции, и е с крайна дестинация жп спирката в кв. Горна баня при Софийския околовръстен път.

Така метрото ще прави връзка с района на Перник. Това може да съкрати времето за пътуване и да спести разходи за гориво на около 12 000 перничани, които всеки ден посещават София.

Освен директния достъп до 3 жп гари, подземната железница прави връзки с 14 трамвайни и над 55 автобусни линии. Освен време, интермодалността спестява 90 хил. тона годишно вредни емисии.

Изграждането на софийското метро се осъществява с безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020. Програмата се управлява от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
 Метрото очаква перничани на новата жп спирка Горна баня    
__ 3 __

17/04/21
22:39:40

Третата метролиния от 24 април ще стига до в кв. Горна баня и станцията там е свързана с новата жп спирка по линията София-Перник. Очакванията на столичния "Метрополитен" е тази топла връзка да помогне за осигуряването на нужния брой от 100 хиляди пътници, за да е рентабилна метролинията до кв."Хаджи Димитър".

Къде са новите метростанции

Четирите нови метростанции след действащата "Красно село" са: "Овча купел" - на кръстовището на бул."Никола Мушанов" и бул. "Линкълн"; "Мизия" - на бул. "Монтевидео" до 88-о училище "Димитър Попниколов" и сравнително близо до Нов български университет; третата станция е "Овча купел II" - до ул. "Антонин Колар" и ул. "Херман Майер"; последната е "Горна баня", която има излаз от двете страни на Околовръстния път и връзка с влаковете от Перник, Радомир, Дупница и Благоевград, както и от Кюстендил.

От Перник до Горна баня - за 40 минути и за още 10 - до центъра

Първоначално метрото е било планирано да стига до кв.Княжево, като трасето е било под бул. "Цар Борис III". Анкетни проучвания сред живеещите и пътуващите с автомобили в този район са преориентирали маршрута към Горна баня и връзката с влака от Перник. Надеждата е много перничани, които работят в София и се движат с кола, да оценят новата възможност за пътуване до София - с влак за 40 минути до жп спирка "Горна баня" и после с метрото за 15 минути до центъра.

"От новата жп спирка "Горна баня" има транзитен тунел до спирката на автобуси 11, 102, 60 и 73".

Жп спирката е с две зали-чакални с пейки. Синхрон между влаковете на БДЖ и метрото не се налага, защото в пиковите часове интервалът между метровлаковете ще е 4.30 минути. По трасето от Горна баня до кв. "Хаджи Димитър" едновременно ще се движат 12 метровлака "Siemens". Закупени са общи 30 като на 26 април ще бъде доставен и последният от тях. Те са с трето ниво на автоматизация като софтуерната система позволява да бъдат доразвити до най-високото, четвърто ниво. Тогава ще отпадне и необходимостта от кабина за машиниста на влака.


В момента автоматизацията при влаковете от третата метролиния е следната: светва бутон на таблото на машиниста, който показва, че влакът може да замине от станцията. При натискането му влакът тръгва напълно автоматично, спира също автоматично и отваря влаковите и перонните врати.
 
  Задай въпрос, добави коментар >>> Отвори формата за текст    
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6    
 
  Брой посещения:  415       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   18/04/22