Ресурсбук България. Данни за избран обект

 

Тунел Витиня

Реконструкцията стартира през 2018 г., веднага след като приключи ремонтът на тръбата в посока Варна. Въпреки че първоначално бе обявено, че дейностите ще продължат няколко месеца, реално те се проточиха близо 2,5 години. При направените изследвания с георадар и геологически сондажи бяха установени каверни (кухини) както между двете облицовки (първична и вторична), така и между първичната облицовка и скалния масив. Някои от кухините бяха със значителни размери. По този начин скалният масив не бе подпрян както е необходимо и през периода на 30-годишната си експлоатация допълнително е претърпял деформации.

"Тръбата е с нова облицовка, хидроизолация, отводнителна и дренажна система, асфалтова настилка, система за видеонаблюдение, пожароизвестяване, вентилация, светофарна уредба, осветление и система за светлинно водене, с които се осигуряват по-висока безопасност на пътуването", написа Борисов.

Тунелът е дълъг над 1 км, като той е в експлоатация от 1984 г. Бяха възникнали много сериозни проблеми по конструкцията, което наложи затварянето му за ремонт.

За усилване на тунела и попълване на кухините между първичната облицовка и скалния масив е инжектиран специален бетонов разтвор през направени за целта 3000 отвора. След това е извършено укрепване на масива и тунелните облицовки, за което са изпълнени анкери с обща дължина около 72 км. Всичките са инжектирани с около 600-700 литра циментов разтвор за всеки анкер. Положени са около 28 125 кв. м хидроизолация, 4500 куб. м пръскан бетон по целия свод на тунела, 516 т армировъчна стомана, 5400 т асфалт, 790 куб. м тротоарни блокове. Изградена е сложна дренажна система, която отвежда водите, задържани от хидроизолацията и предпазва новата облицовка. Изградена е и система за опасни разливи. В резултат от всички дейности тунелът вече е напълно сух и без течове.

В тунела има и аварийни връзки между двете тръби - две пешеходни и една шосейна. При авария връзките ще се ползват за евакуация на хора и автомобили, както и за достъп на линейки, пожарни и други специализирани автомобили.


 
  Снимки на обекта
 
 
  Линкове към Тунел Витиня
 
W89894 След 2,5 години ремонт: Пускат движението през тунел Витиня Източник Dir.bg
 
  Контакти
 
  Фирма - собственик  
  Лице за контакти:  
  Телефон  
  E-Mail  
 
  Адресни данни
 
  Област: Софийска
  Община: Ботевград
  Населено място:
  Адрес:
  Пощ.код/кутия: /
 
  Идентификация
 
  Тип на обекта: Транспорт. Инфраструктура
  Качество: Тунел
  Статус: Транспорт
 
 



 
 
 
Google
 
 
 
 
ДЕТАЙЛИ, НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 След 2,5 години ремонт: Пускат движението през тунел Витиня    
__ 1 __

19/03/21
23:12:54


Реконструкцията стартира през 2018 г., веднага след като приключи ремонтът на тръбата в посока Варна. Въпреки че първоначално бе обявено, че дейностите ще продължат няколко месеца, реално те се проточиха близо 2,5 години. При направените изследвания с георадар и геологически сондажи бяха установени каверни (кухини) както между двете облицовки (първична и вторична), така и между първичната облицовка и скалния масив. Някои от кухините бяха със значителни размери. По този начин скалният масив не бе подпрян както е необходимо и през периода на 30-годишната си експлоатация допълнително е претърпял деформации.

Тръбата е с нова облицовка, хидроизолация, отводнителна и дренажна система, асфалтова настилка, система за видеонаблюдение, пожароизвестяване, вентилация, светофарна уредба, осветление и система за светлинно водене, с които се осигуряват по-висока безопасност на пътуването.

Тунелът е дълъг над 1 км, като той е в експлоатация от 1984 г. Бяха възникнали много сериозни проблеми по конструкцията, което наложи затварянето му за ремонт.

За усилване на тунела и попълване на кухините между първичната облицовка и скалния масив е инжектиран специален бетонов разтвор през направени за целта 3000 отвора. След това е извършено укрепване на масива и тунелните облицовки, за което са изпълнени анкери с обща дължина около 72 км. Всичките са инжектирани с около 600-700 литра циментов разтвор за всеки анкер. Положени са около 28 125 кв. м хидроизолация, 4500 куб. м пръскан бетон по целия свод на тунела, 516 т армировъчна стомана, 5400 т асфалт, 790 куб. м тротоарни блокове.

Изградена е сложна дренажна система, която отвежда водите, задържани от хидроизолацията и предпазва новата облицовка. Изградена е и система за опасни разливи. В резултат от всички дейности тунелът вече е напълно сух и без течове.

В тунела има и аварийни връзки между двете тръби - две пешеходни и една шосейна. При авария връзките ще се ползват за евакуация на хора и автомобили, както и за достъп на линейки, пожарни и други специализирани автомобили.
 
  Задай въпрос, добави коментар >>> Отвори формата за текст    
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6    
 
  Брой посещения:  456       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   21/05/23