Обектът включва изграждането на участък с дължина 10.553 км, от които 7.6 км са ново строителство, а 2.9 км са реконструкция на съществуващия път Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4.011 км.
Тунелът под Шипка ще е с дължина 3.22 км. Останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 метра, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез и други съоръжения.
Тунелът под връх Шипка ще се намира на 1 км западно от прохода "Шипка" и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на съоръжението ще бъде в област Габрово, а южната - в област Стара Загора. Тунелът ще е възлова точка при движението в посока Север - Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа) и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).
Проектът "Проектиране и строителство на обект: "Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка" е предложен за включване в Програмата "Транспортна свързаност" 2021-2027 г., която до момента не е одобрена, припомнят от АПИ.
"По тунела под Шипка никога не е спирало да се работи, не е имало забавяне. Имаме писмо, с което сме поискали да бъде потвърдена офертата. Макар и формално, по телефон, имаме потвърждение от фирмата-изпълнител, че проектът ще се строи", заяви днес в Габрово министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов. Министърът допълни, че съоръжението тепърва ще се проектира през следващите 8 месеца от избрания изпълнител, на базата на одобрен идеен проект.
Караджов подчерта, че няма никакъв шанс тунелът да е с 4 платна, защото мостът няма да ги понесе. Днес от Агенция "Пътна инфраструктура" съобщиха, че са били отворени ценовите оферти на допуснатите кандидати в тръжната процедура за избор изпълнител на строителен надзор при проектирането и строителството на тунела под Шипка.
Задай въпрос, добави коментар >>>
Отвори формата за текст
Брой посещения: 384
Гласували: 0
Оценка: 0.00
Последна редакция: 18/04/22