Ресурсбук България. Данни за избран сайт

 

Хибридни автомобили

Хибридите се появиха на пазара в САЩ и Европа в края на 1999 г. и от тогава насам този хибриден пазар непрекъснато нараства. Te привличат купувачите, които търсят автомобили с нисък горивен разход с все по-добра цена.

Определение за хибрид

Превозното средство е хибрид, ако използва повече от една форма на енергия за задвижване. Това означава, че хибридът ще има традиционен двигател с вътрешно горене (ДВГ) и резервоар за гориво, както и един или повече електрически двигатели и батерии. Хибридите са най-често машини с двигатели с вътрешно горене, които използват електрически допълнения за събиране и повторно използване на енергия, която обикновено се губи в стандартните автомобили.

Термини, отнасящи се до хибридни превозни средства:

Двигател-генератор: Той осигурява допълнително ускорение, когато работи като двигател, като черпи електричество от батерията.

Старт/стоп: При всички хибриди липсва традиционният двигател на стартера, тъй като електродвигателят генерира и тази функция.

Софтуерът за хибридно управление изключва двигателя, когато автомобилът спира на светофари и автоматично го рестартира отново с електродвигателя, когато шофьорът освободи педала на спирачката. Елиминирането на разхищаването на гориво от бензинов двигател на празен ход води до цялостно покачване на изминатите километри за единица гориво. Вредните емисии от ауспуха намаляват значително, особено в града.


Регенеративно спиране: Важна функция на двигател-генератора е да генерира електричество, за да зарежда батериите когато поглъща част от инерцията на автомобила при намаляване или спиране. Нормалните автомобили губят всичката тази енергия като топлина в спирачната система. Регенериращото спиране обаче не е достатъчно, за да се спре колата бързо, така че все още са необходими конвенционални хидравлични спирачки.

Електрическо задвижване: Експлоатацията на автомобила само с електрическо захранване е възможна, ако хибридната система има достатъчно електрически капацитет. Максималната скорост и разстоянието, при които може да се поддържа само с електрическа работа, варира от нула до няколко стотин километра и зависи от теглото и аеродинамиката на моторното превозно средство, мощността на електродвигателя и най-вече от капацитета на батерията.

Видове хибриди

Серийни хибриди

Това е най-старият хибриден тип. В серийните хибридни автомобили електрическите двигатели сами задвижват колела, така че двигателите трябва да са големи и мощни. Но серийният хибрид не е “чисто” електрическо превозно средство. Той има специален двигател, който гори гориво и изхвърля емисии. Двигателят захранва генератора, за да произвежда електроенергия на борда на автомобила.


BMW 2014 i3 използват серийни хибридни системи. Но тези автомобили от BMW също са и plug-in хибриди.

Паралелни хибриди

Това са най-простият и най-евтиният тип хибрид, употребяван в автомобилостроенето сега. Тук производителността на ДВГ и електрическия двигател се смесват заедно преди предавателната кутия (трансмисията). ДВГ доминира, без да прави нищо друго, освен да задвижва автомобила. Електрическият двигател осигурява допълнителен тласък, а ако е достатъчно голям, той може да бъде единственият източник на задвижване за кратки разстояния. При конвенционалните паралелни хибриди, като Civic Hybrid от Honda, регенеративното спиране е единственият източник на зареждане на батерията.

Серийно-паралелни хибриди

Tези автомобили съдържат елементи от двата типа, описани по-горе. Концептуално, ДВГ и електродвигателя захранват трансмисията чрез отделни системи, което дава възможност за напълно независимо задвижване с гориво или електричество. Успоредно с това електродвигателят може да подсили с мощност ДВГ или да осигури зареждане на батериите чрез регенеративно спиране. Серийно-паралелните електро-генератори са значителна големина, така че само електрическата работа (при ниски скорости за няколко километра) е стандартна характеристика. ДВГ може да задвижва колата, но може да бъде преназначен за зареждане на батерията, докато електродвигателят задвижва автомобила: класическата серийна работа.


В серийно-паралелното хибридно превозно средство компютърът следи условията на шофиране и състоянието на батерията, за да реши кой режим е най-ефективен във всеки един момент. Безпроблемното смесване на тези режими се осъществява от уникална непрекъснато променлива скоростна кутия (CVT), която използва планетарна предавка, за разлика от системата от шайби и колани. Серийно-паралелният хардуер е по-скъп, но ефикасността е огромна: досега тези хибриди предлагат най-големите печалби в изминато разстояние за единица гориво, най-високите скорости, както и разстояния, когато са задвижвани само от електродвигател. Хибридите на C-Max и Fusion на Ford, както и всички хибриди Toyota и Lexus използват серийно паралелни системи.

Plug-in хибриди

Plug-in хибриди (наричани още PHEVs) започнаха да се появяват на пазара с Chevrolet Volt в края на 2010 г. Тяхната отличителна характеристика е значително увеличен капацитет на батерията, която позволява електрическото шофиране да се надуе над два пъти, сравнено с другите хибридни системи. Този тип също така осигурява начин за зареждане на батерията от електрическата мрежа при паркиране. Ползата от plug-in хибрида е неговата способност да пътува в изцяло електрически режим за кратки пътувания, запазвайки бензиновия двигател за по-дълги такива. Това е функция, която може да увеличи икономията на гориво многократно. В допълнение към Chevrolet Volt, plug-in хибриди са и Ford Fusion Energi, Toyota Prius и електрическата версия на Honda Accord.

Други хибридни системи

Благодарение на многото промени в задвижваща система, производителите на автомобили трябваше да направят такива и в основното аксесоарно оборудване на хибридния автомобил. Това позволява на двигателя да се изключи, когато се движи само на електродвигател или чака на светофар.

Традиционното хидравлично силово кормилно управление изисква работещ двигател за задвижване на необходимата помпа, затова хибридните инженери използват вместо това електронен волан (EPS). Възможно е да се запази хидравличното управление чрез използване на отдалечена електрическа помпа. Досега обаче само Porsche експериментира с този подход в интерес на поддържането на отлично усещане за кормилно управление.

Други подобни ресурси
Фирми:   Авто,мото,вело
Стоки:    Авто, вело, мото
Сайтове: Транспорт


 
  Снимки от сайта или реклама на "Авто, вело, мото"
 
 
  Линкове към Хибридни автомобили
 
S2875 Автомобили Общо описание Стоки
S2872 Електрически автомобили Общо описание Стоки
  Манипулации с линковете
 
  Линк към сайта  <<<Натисни тук >>>
 
  Фирма  >>>>>
  Обект  >>>>>
  Лице за контакти:  Интернет
  Телефон  
  E-Mail  -
 
  Адресни данни
 
  Област:
  Населено място:
  Адрес:
  Пощ.код/кутия: /
 
  Идентификация
 
  Раздел: Авто, вело, мото  >>>
  Категория: Автомобили  >>>
  Група: Електрически автомобили
 



 
 
 
ДЕТАЙЛИ, НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 
  Задай въпрос, добави коментар >>> Отвори формата за текст    
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6    
 
  Брой посещения:  853       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   06/10/20

Google