Ресурсбук България. Данни за избран сайт

 

Фейсбук

Facebook е уебсайт, най-голямата безплатна онлайн социална мрежа в света, предлагана на над 70 езика, включително и на български. Открита е на 4 февруари 2004 г., управлява се и се притежава от частната компания Facebook, Inc. със седалище в гр. Менло Парк, щата Калифорния, САЩ.

Потребителите на социалната мрежа се групират по географско положение, месторабота, учебни заведения, интереси и други. Всеки потребител избира каква информация да въведе за себе си, както и какви групи или личности могат да имат достъп до нея. Комуникацията между потребителите в мрежата се осъществява по много начини, включително изпращане на лични съобщения, покани за участия в мероприятия, споделяне на снимки, текст, хипервръзки, видеооткъси („клипове“), създаване и участие в групи по интереси, сравнение на резултатите от тестове, участие в различни игри.

През 2012 г. Facebook има 1 млрд. потребители. Социалната мрежа е оценена на около 100 милиарда долара.

През януари 2013 г. Facebook има почти 700 млн. активни потребители (такива, които ползват Facebook поне веднъж месечно). Те представляват 51% от потребителите на интернет в света. Тя е най-използваната социална мрежа.

Други подобни ресурси
Фирми:   Информация, Реклама
Лица:     Образование
Стоки:    Комуникации
Сайтове: Интернет пазар


 
  Снимки от сайта или реклама на "Интернет ресурси"
 
 
  Линкове към Фейсбук
 
W97071 Фейсбук ще наеме още 10 хил. души в Европа, за да изгради метавселената Източник Dnevnik.bg
E1435 Фейсбук стана Мета заради metaverse Информация САЩ Виж  ~  
  Манипулации с линковете
 
  Линк към сайта  <<<Натисни тук >>>
 
  Фирма  >>>>>
  Обект  >>>>>
  Лице за контакти:  
  Телефон  
  E-Mail  
 
  Адресни данни
 
  Област:
  Населено място:
  Адрес:
  Пощ.код/кутия: /
 
  Идентификация
 
  Раздел: Интернет ресурси  >>>
  Категория: Социални мрежи  >>>
  Група:
 



 
 
 
ДЕТАЙЛИ, НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 Фейсбук ще наеме още 10 хил. души в Европа, за да изгради метавселената    
__ 1 __

18/10/21
22:42:56


Фейсбук обяви, че през следващите години ще създаде в ЕС 10 хил. нови работни места за висококвалифицирани специалисти, които да помогнат за изграждането на метаверса, тоест на метавселената.

Създаването на паралелен цифров свят е мечта на основателя на "Фейсбук" Марк Зукърбърг.

Компанията си сътрудничи с други партньори, за да разработи "нова фаза на взаимосвързаните виртуални изживявания, използвайки технологии като виртуалната реалност и обогатената реалност", заяви Ник Клег, вицепрезидентът на "Фейсбук" за международната дейност.

"Метавселената има потенциала да разкрие достъп до нови креативни, социални и икономически възможности. И европейците ще я оформят от самото начало. Тази инвестиция е "вот на доверие в силата на европейската технологична индустрия".

"Освен технологичния талант предстои ЕС да изиграе важна роля в оформянето на новите правила на интернет. Европейските политици играят водеща роля и помагат европейските ценности като свобода на словото, неприкосновеност на личните данни, прозрачността и правата на индивида да станат част от ежедневния живот в интернет.
 Фейсбук се отказва от системата за лицево разпознаване    
__ 2 __

03/11/21
22:23:08
Социалната мрежа "Фейсбук" (Facebook) обяви, че се отказва от системата за лицево разпознаване, предадоха световните агенции.

Системата, която автоматично идентифицира потребителите на снимки и във видеа, предизвика нарастващи притеснения сред обществото заради рисковете от използване на подобна технология.

Компанията, която миналата седмица се пребрандира като "Мета" (Meta), обяви, че ще изтрие индивидуалните шаблони за разпознаване на лицата на над 1 млрд. души.

Тя допълни, че над една трета от всекидневните й потребители са дали съгласието си за системата. Спирането ще бъде глобално и се очаква да завърши до декември.
 Мета отчете първия спад на приходите в историята си    
__ 3 __

28/07/22
13:43:41


Американската компания "Мета" (Meta) отчете първия в историята си спад в приходите на тримесечна база.

Акциите на базираната в Калифорния компания поевтиняха с около 1,4 процента в извънборсовата търговия след съобщаването на новината.

Приходите на компанията, които идват почти изцяло от реклами, спаднаха с 1 процент до 28,8 милиарда щатски долара през второто тримесечие, което приключи на 30 юни. През същия период на миналата година те са били в размер на 29,1 милиарда долара. От началото на април до края на юни "Мета" е отчела печалба от 6,69 милиарда долара или по 2,46 долара на акция. Това е спад с 36 процента спрямо същия период на миналата година (10,39 милиарда или 3,61 долара на акция).

Първият в историята спад в приходите на компанията собственик на социалните мрежи "Фейсбук" (Facebook) и "Инстаграм" (Instagram) стана на фона на задаващата се рецесия. Проблем за приходите на "Мета" представлява и силният долар, тъй като продажбите на реклами в чужди валути генерират по-малки постъпления в долари.

Спад в приходите от реклами отчетоха и съперници като "Алфабет" (Alphabet) и "Снап" (Snap). Компанията майка на "Гугъл" (Google) съобщи във вторник за най-слабия си растеж на тримесечна основа от две години насам.

"Мета" е изправена и пред собствени предизвикателства, в това число предстоящото оттегляне на главната оперативна директорка Шерил Сандбърг, архитектка на рекламния бизнес на компанията.
 Уотсап въвежда функцията Виж веднъж и за гласови съобщения    
__ 4 __

09/12/23
02:35:09

Мета обяви, че добавя функцията "Виж веднъж", която въведе за снимки и видеоклипове през 2021 г., и за гласовите съобщения, които може да се изпращат в приложението. Това означава, че в момента, в който бъдат прослушани, гласовите съобщения ще изчезват завинаги.

Пример за практична употреба на новата функционалност е продиктуване на номер на кредитна карта или планиране на изненада за нечий рожден ден - и в двата случая автоматичното изтриване на съобщението е вид застраховка, че информацията няма да попадне в чужди ръце, и допълнително спокойствие.

Точно както при снимките и видеоклиповете View Once, гласовите съобщения, създадени и изпратени в този режим, ще се визуализират с иконата "еднократно" на "Уотсап" и ще се възпроизведат само веднъж.

Изборът на такъв тип съобщение за еднократно възпроизвеждане има допълнителното предимство пред изпращането на снимки или видео, че докато визуалното съдържание може да бъде записано чрез екранна снимка, аудио съобщенията не могат да бъдат копирани по такъв начин.

Въпреки че те все пак може да бъдат записани като аудио файл по време на възпроизвеждането, еднократното аудиосъобщение е една идея по-сигурен от гледна точка на неприкосновеността начин за поверително общуване.

Компанията планира да направи функцията достъпна за потребителите в цял свят до няколко дни, а междувременно обяви, че от настройка по избор функцията за криптиране на всички разговори във "Фейсбук" и "Месинджър" става настройка по подразбиране.

Съобщенията и обажданията, защитени с шифроване от край до край (E2EE), могат да се четат и чуват само от подателя и получателя. Самото наличие на такова шифроване не е ново - то беше въведено и за двете приложения преди години, но активирането му изискваше действие, докато с тази промяна Мета го въвежда като стандартен режим.

Шифроването на всякакви форми на съобщения се адмирира от защитниците на правото на неприкосновеност на личния живот и на личните данни, но има и критици. В приложенията на други компании, включително iMessage и Сигнал, поверителността на съобщенията е защитена с E2EE, но технологията се превърна в тема на горещи политически дебати и борба за надмощие.

Приложенията и техните поддръжници твърдят, че технологията защитава поверителността и сигурността, включително тази на децата. Правоприлагащите органи обаче, наред с големите благотворителни организации за деца и правителството, се противопоставиха на разширяването на E2EE.

Правителството и полицията на Обединеното кралство твърдят, че преминаването към криптиране по подразбиране ще направи по-трудно откриването на сексуално насилие над деца в "Месинджър".

Потребители ще знаят, че техните чатове са надстроени и са криптирани, защото ще бъдат подканени да настроят метод за възстановяване на съобщенията си в случай, че загубят, сменят или добавят устройство.
 Мета внедрява собствен чип за изкуствен интелект в центровете си за данни    
__ 5 __

02/02/24
16:34:16

Собственикът на "Фейсбук" "Мета платформс" планира тази година да започне да използва в своите центрове за данни нова версия на специално разработен за целта чип, предназначен да даде тласък на разработките ѝ на продукти с изкуствен интелект.

Чипът от второ поколение на собственото производство на "Мета", обявено миналата година, може да помогне за намаляване на зависимостта на компанията на Марк Зукърбърг от процесорите на Nvidia, давайки ѝ предимство в надпреварата за пускане на успешни продукти. Nvidia има доминираща роля на пазара и контролира спираловидно нарастващите разходи, свързани с работните натоварвания на системите, използвани за обучение и изпълнение на модели ИИ.

Най-голямата компания за социални медии в света се бори да увеличи изчислителния си капацитет за гладните за енергия модели генеративен ИИ, които налага във водещите си продукти - "Фейсбук", "Инстаграм", "Уотсап" и хардуерни устройства като смарт очилата си Ray-Ban. "Мета" инвестира милиарди долари, за да натрупа арсенали от специализирани чипове и да преконфигурира центровете за данни, за да ги използва.

В мащаба, в който "Мета" оперира, успешното внедряване на собствен чип може потенциално да намали със стотици милиони долари годишните ѝ разходи за енергия и с милиарди тези за закупуване на чипове.

Чиповете, инфраструктурата и енергията, необходими за пускане на приложения с ИИ, се превърнаха в сериозна тежест в управлението на разходите за технологичните компании, която изяжда от печалбите, постигнати благодарение на еуфорията около новата технология.

"Мета" потвърди плана за пускане на усъвършенствания чип в производство през 2024 г. Той ще се използва заедно със стотиците хиляди готови графични процесори (GPU), изкупени от компанията.

Миналия месец Марк Зукърбърг каза, че компанията планира до края на годината да има приблизително 350 хил. броя от новите графични процесори на Nvidia "H100" и да натрупа еквивалентен изчислителен капацитет на общо 600 хил. "H100", използвайки процесори и от други доставчици.

Новият чип, наречен неофициално "Artemis", подобно на своя предшественик, може да изпълнява само процеса на инференция (заключение), при който моделите използват своите алгоритми, за да извършват преценки за класиране (ранкинг) и да генерират отговори на заявките на потребителите (prompts).

Eдин чип за инференция може да бъде значително по-ефективен при захранването на системите за препоръчано съдържание на "Мета", отколкото изразходващите много повече енергия процесори на Nvidia.

"Мета" разработва и по-амбициозен чип, който, подобно на графичните процесори, би могъл да извършва както инференция, така и обучението на моделите ИИ.

 На потребителите на Тредс няма да бъде препоръчвано политическо съдържание    
__ 6 __

13/02/24
02:40:09
"Мета" няма да препоръчва на потребителите политическо съдържание от профили в "Тредс", които не следват, каза компанията в изявление.

Политиките са същите, които "Мета" вече използва за контрол на политическо съдържание във "Фейсбук" и "Инстаграм", разширени с подробно разписани правила за това как "Тредс" и "Инстаграм" ще обработват политическо съдържание с наближаването на изборите в САЩ през ноември 2024 г.

Неотдавна ръководството на "Тредс" обяви, че платформата не иска да насърчава разпространението на същинско новинарско съдържание и по-общо на съобщения, свързани с политика, но не беше изложило практическите мерки, които компанията ще предприеме, за да постигне тази цел.

На потребителите на "Тредс" ще бъде разрешено да следват профили, които публикуват политическо съдържание, но алгоритъмът, който предлага на потребителите съдържание от други потребители, които те не следват, няма да препоръчва профили, публикуващи интензивно съобщения по политически теми.

На по-късен етап, за който все още не са обявени конкретни срокове, потребителите ще могат да избират дали да активират доставянето на препоръчано съдържание за такива профили (opt in) - първо в "Тредс" и "Инстаграм", след това във "Фейсбук".

През последните няколко години "Мета" въведе значителни промени в алгоритмите на "Фейсбук" и "Инстаграм", така че поляризиращото новинарско и политическо съдържание да "потъне", а на негово място потребителите да виждат предимно вирусни развлекателни видеоклипове.

Чрез тези промени компанията на Марк Зукъбърг, която наскоро навлезе в третото си десетилетие, отговори на обвинения и натиска заради ролята, която приложенията му изиграха в разпространението на манипулативно съдържание преди изборите през 2016 г. и 2020 г.

 
  Задай въпрос, добави коментар >>> Отвори формата за текст    
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6    
 
  Брой посещения:  604       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   18/10/21

Google