Игрите ще навлязат скоростно в метавселената  |
__ 1 __
23/01/22 22:46:18 |

Майкрософт се позиционира като един от пионерите на метавселената дори преди сделката за 75 млрд. долара за купуване на гиганта за онлайн игри "Активижън Близард". В дните, след като Марк Зукърбърг ребрандира "Фейсбук" миналия октомври като "Мета" с дългия си промоционален филм за потенциала на виртуалните светове, "Майкрософт" обяви, че потребителите на приложението за онлайн срещи Teams ще могат да се превърнат в аватари. Това е първа стъпка към приучаване на потребителите към виртуално взаимодействие.
Ако това беше надграждащ ход, сделката с "Активижън" е нещо много различно. Ако се приеме, че е разрешено от органите за конкуренция, това ще означава, че гигантът Xbox контролира много от най-известните виртуални светове, които вече съществуват онлайн, включително Call of Duty, World of Warcraft и Starcraft. Това се добавя към двете, които вече има, Minecraft и Altspace VR.
Това е последният пример за заграбване на пространство от някои от най-големите компании в света в задаващата се 3D версия на интернет. И така, как ще изглежда този процес и как ще му се отрази тази сделка?
Живеем във време, в което скоростта, мащабът и обхватът на технологиите, които идват, са безпрецедентни. Понякога наричана ерата на ускорението, в нея скоро ще имаме зрели версии на виртуална реалност, блокчейн онлайн регистри, нанотехнологии, изкуствен интелект и хаптика (взаимодейства с компютри чрез сензори за докосване) - да не говорим за квантовите изчисления и интерфейси от мозък към компютър.
Подобно на техно цунами, когато се интегрират, те ще оспорят и променят не само начина, по който работим, учим и живеем, но и разбирането ни за реалността и какво е да си човек. Метавселената вероятно ще бъде в основата на тази промяна.
И все пак, въпреки че Зукърбърг говори за това как ще можем да използваме слушалки за виртуална реалност (VR) и очила с разширена реалност (AR), за да работим, забавляваме и обучаваме в това ново потапящо онлайн пространство, дефинирането на метавселената е трудно. Трудно е да се дефинира нещо, което нито е пълно, нито някога ще бъде завършено.
Най-добрият начин да видим тази предстояща среда е като най-дълбоката форма на разширена реалност, където физическите ни тела са дигитално клонирани, сетивата ни са наситени и нашата концепция за "истинското" е замъглена. След като казаха това, Зукърбърг и други дадоха да се разбере, че
ще включва и използване на добавена реалност
и дори смартфони за подобряване на реалността ни с онлайн добавки в стил Pokemon Go - например компютърен екран и клавиатура, които виждаме само през очила за добавена реалност.
Най-добрите намеци, които вече имаме за по-пълно поглъщаща метавселена, са виртуални светове като Roblox, Sandbox, Animal Crossing и Fortnite, където певицата Ариана Гранде е на турне, а рапърът Травис Скот проведе концерт, който привлече над 12 млн. посетители.
Публиката вече е подготвена чрез изпълнения като тези, за да премине удобно и да въплъти по-дълбока метавселена. Несъмнено това прави метавселената противоречива. Там, където някои виждат взаимосвързани светове на безкраен опит и свобода, други се страхуват от дигитална дистопия, в която сме съблазнени, зашеметени и водени като марионетки в стъклените клетки на нова, фина и съблазнителна форма на капитализъм. Независимо от това, точно както метавселената рестартира нашата концепция за "реалност", тя отваря нови пътища за монетизиране и преосмисляне на консуматорството. Компании като "Майкрософт" виждат мащаба на прехода и признават потенциалната му стратегическа стойност.
Други подобни включват Epic Games, която притежава Fortnite, чийто Unreal Engine е платформа, позволяваща други да изграждат безплатно виртуални светове. Главният изпълнителен директор Тим Суини наскоро говори за работа с производители на автомобили, за да даде възможност на потенциалните клиенти да тестват превозни средства и да накара филмовите компании да заснемат съдържание там.
Междувременно Nike е една от многото компании за облекло, които са заложили права на метавселената, след като са закупили виртуален производител на обувки RTKFT. А Дисни говори за "разказване на истории без граници в нашата собствена метавселена на Дисни".
Що се отнася до поглъщането на "Активижън", повечето от най-големите му заглавия са мултиплеър и вече са фокусирани върху електронните спортове (състезаващи се онлайн). Call of Duty, World of Warcraft, Hearthstone, Starcraft и Overwatch са свързани конкурентни платформи. Но те все още се възпроизвеждат широко чрез двуизмерни екрани, а не добавена реалност;
За да разберем финансовите възможности, от World of Warcraft дойде ранен пример. Това е игра, в която имате аватар, ежедневен списък със задачи и можете да копаете ресурси за производство на артикули в играта, които да продавате за злато. Много преди биткойн, производителите измислиха начин да установят обменен курс към реални пари и геймърите успяха да продават артикули и злато онлайн за пари в брой чрез покупки на PayPal.
Тези трансакции все още включват елемент на доверие, но технологии като криптовалути и NFT (незаменими токени) преодоляват този проблем. Игри като Axie Infinity (която не е собственост на "Активижън") вече показаха потенциал за закупуване и продажба на много артикули в играта като NFT, а други големи компании за игри като Square Enix и Sega се движат в същата посока.
Представете си всеки предмет за прищявка в Call of Duty или World of Warcraft, преобразуван в NFT, може би с "Майкрософт", който взема част от трансакциите - това е огромна възможност, а рекламата в играта в потапящи светове е друга. С такъв огромен потенциал за монетизация в игрите поглъщането от "Майкрософт" на "Активижън", изглежда, ще постави компанията в сърцето на това. |
Британската софтуерна компания Endava стъпва в Русе  |
__ 2 __
28/01/22 21:47:15 |

Британската софтуерна компания с над 10 000 служители по целия свят Endava планира разрастване у нас и продължава с активното наемане на IT специалисти в Русе. Това стана ясно от срещата между нейни представители и кмета Пенчо Милков.
"Русе притежава невероятния потенциал тук да се развиват именно високотехнологични компании", приветства ги кметът.
Той сподели, че от тази година за всеки третокласник в общината е осигурено обучение по роботика и кодиране, а в детските градини се въвежда и иновативното Lego обучение.
"През изминалата година постигнахме 50% ръст в офиса на Endava в София. Планираме растеж както в София, така и извън нея, а Русе е ключова за нас локация", каза Славомир Андреев, който оглавява една от големите технически дисциплини в Endava - Applications Management, и отговоря за офиса на компанията, който ще бъде отворен в дунавския град съвсем скоро.
Екипът вече работи с опитни IT специалисти от града и очаква бързо да привлече още такива.
"Много положителни качества като доверие и професионализъм откриваме в русенските си колеги", сподели Андреев.
Endava дава възможността на служителите си да работят от модерни офисни пространства, които се превръщат все повече в центрове за сътрудничество, срещи, планиране, социални взаимодействия, както и за усвояване на знания и умения.
Компанията организира и поредица тематични конференции, като следващото събитие ще бъде Tech Day - Ruse, което ще се проведе на 24 февруари онлайн. |
|