Блогове
Блог (съкращение от израза уеб блог) е дискусия или информационен сайт, публикувани в Световната мрежа и състоящи се от отделни вписвания ("публикации"), които обикновено се показват в обратен хронологичен ред (първо се появяват най-новите публикации).
До 2009 г. блоговете обикновено са били дело на един човек, понякога от малка група, и често са обхващали една единствена тема. По-наскоро са разработени "мулти-автор блогове" (МАВs) с мнения, които са написани от голям брой автори и са професионално редактирани. MABs от вестници и други медии, университети, мозъчни тръстове, застъпнически групи и други подобни институции допринасят за увеличаващото се количество блог трафик. Възходът на "Туитър" и други "микроблогинг" системи помага за интегрирането на MABs и самостоятелните авторски блогове в обществените информационни потоци.
Блог може да се използва и като глагол, което означава да се поддържа или да се добавя съдържание в блог.
Появата и развитието на блоговете в края на 1990 г. съвпадна с появата на инструменти за уеб публикуване, които улесниха публикуването на съдържание от потребители, които не се професионалисти. (Преди това, за да се публикува съдържание в Мрежата, бе необходимо познаването на технологии като HTML и FTP.)
По-голямата част от тях са интерактивни, което позволява на посетителите да оставят коментари и дори съобщения помежду си чрез GUI джаджи на блоговете, и точно тази интерактивност ги отличава от други статични уеб сайтове. В този смисъл, блогът може да се разглежда като вид платформа за социални мрежи. Всъщност, блогърите произвеждат не само съдържание, което публикуват в блоговете си, но също така изграждат социални връзки със своите читатели и с други блогъри. Има блогове с висок брой читатели, които не позволяват коментари, като Daring Fireball.
Много блогове предоставят коментари по определен въпрос; други функционират като по-лични онлайн дневници; трети служат за онлайн рекламиране на марка на дадено лице или фирма. Типичният блог съчетава текст, изображения и връзки към други блогове, уеб страници, както и други медии, свързани с неговата тема.
Възможността читателите да оставят коментари в интерактивен формат има голям принос за популярността на много блогове. Повечето блогове са предимно текстови, въпреки че някои са фокусирани върху изкуство (арт блогове), снимки (фото блогове), видео ( видео блогове или "Vlogs"), музика (MP3 блогове) и аудио (подкасти).
Микроблогинг е друг вид блог, който се характеризира с много кратки публикации. В областта на образованието, блоговете могат да се използват като учебни ресурси. Тези блогове са известни като edublogs.
На 16 февруари 2011 г. са съществували над 156 милиона публични блогове. На 20 февруари 2014 г., е имало около 172 млн. "Tumblr" и 75.8 млн. "WordPress" блогове, съществуващи по света. Според критици и други блогъри, "Blogger" е най-популярната блог услуга, която се използва днес, въпреки че "Blogger" не предлагат публична статистика.
Други подобни ресурси
Фирми: Информация, Реклама
Лица: Образование
Събития: Изложба
Сайтове: Информация, справки