Ресурсбук България. Данни за избрана стока/услуга

 

Савекс

Savex е един жив продукт, който постоянно се развива

ПРЕМАХВА И НАЙ-УПОРИТИТЕ ПЕТНА
Формулата на Savex е обогатена с ензими, които дълбоко почистват Вашите дрехи. Дори упоритите петна са отстранени от първото изпиране.

ДЪЛГОТРАЕН АРОМАТ

Savex богат асортимент от аромати, които са подходящи за всеки вкус. Чрез парфюмни капсули, неустоимият ароматът се запазва за дълго, като се освобождава при всяко движение.

РАЗНООБРАЗИЕ ОТ ПРОДУКТИ

Сега може да намерите перфектния продукт за Вас! Savex разбира, че всеки е уникален и заради това Ви предлага богато разнообразие от продукти, подходящи за всеки вкус.

Други подобни ресурси
Фирми:   Стоки за дома и бита
Обекти:  Мебелен магазин
Събития: Обзавеждане
Сайтове: Стоки за дома и бита


 
  Снимки на стоката / услугата или реклама на Стоки за дома и бита
 
 
  Ценови данни
 
  Мярка:   Брой
  Количество:   1
  Ориентировъчна цена: 3
 
  Контакти
 
  Фирма - доставчик  ФИКОСОТА СИНТЕЗ ООД Почистващи препарати
  Лице за контакти:  
  Телефон  
  E-Mail  
 
  Класификация
 
  Група на стоката: Стоки за дома и бита  >>>
  Подгрупа: Препарати   >>>
  Тип:
 
Конкретни артикули от стоката Савекс
Код Име на стоката Мярка Кол. Цена Купи >>>
 
  Линкове към Савекс
 
 
 



 
 
 
ДЕТАЙЛИ, НОВИНИ И КОМЕНТАРИ
 Революцията Savex: как се става пазарен лидер    
__ 1 __

12/12/21
16:01:47


Как българската марка перилни препарати Savex покорява света

В древността професионалното пране било изцяло мъжка работа. Малко известен факт е, че в първите общински перални в древен Рим имало само мъже.

За почистването на текстила се разчитало единствено на силата на водата, а само по-заможните използвали перилни продукти, съставени от луга и животинска мас.

От тогава до днес прането еволюира до ежедневна дейност, която изисква минимално усилие и отнема не повече от няколко минути. Променят се не само навиците при пране, но и препаратите, които човечеството използва, за да поддържа дрехите си чисти и свежи, без да нарушава целостта на материите и цветовете.

Създадената през 2002 г. Savex (известна до 2006 г. под името "Ехо Savex") на българската компания “Фикосота” е първа по обем на продажби в страната, и се изнася в 16 държави по света, сред които далечните Мексико и САЩ. Зад тези успехи стои важна философия - нарасналите нужди на потребителите да бъдат посрещани с иновации, насочени към формули и формати, внедряване на бутикови аромати и високо качество.

“Savex е един жив продукт, който постоянно се развива“

Капсула на времето

За разлика от древността днес 87% от решенията, които касаят прането, се взимат от жени.

В България пазарът на перилни препарати се оценява на около 100 млн. лв. и расте с около 3% на годишна база, сочат данни на Nielsen Bulgaria за 2021 г. Този растеж се дължи на засиленото търсене в премиалния сегмент и новите формати. Това от своя страна е свързано с повишаването на стандарта на живот на покупателната способност на населението.

“Потребителките на Savex имат опит с различни формати (прах, течен препарат за пране и капсули) и са установили, че ние предлагаме очакваното от тях качество”, споделя бранд мениджърът на марката Кристиан Маринов. Стремежът на “Фикосота” е да познава добре своите клиенти и да стои близо до тях в нуждите им, отговаряйки на промените в тенденциите на търсене.

България е уникален пазар в региона – модерните формати (течни препрати и капсули) са възприети от пазара бързо и са предпочитани, което доближава страната до западните пазари като структура и потребителско поведение в категорията. Потребителите държат на ефективността и по-скоро не правят компромис с качеството за сметка на по-ниска цена.

Значението на думата ефективност при перилния препарат се свързва с това да премахва упорити петна, да прави бялото искрящо, да запазва цветовете и тъканите и да дава видими резултати още след първото изпиране. Ароматите също са сред основните критерии за избор. “Първо се търси качество, а с напредване на технологиите и удобство. Течните форми са по-практични от праховете, а с капсулите, улесняваме допълнително хората. Не се налага да мерят и да дозират. Комуникираме всичко това през кампаниите си и се опитваме да водим потребителите към по-новите формати”.

Част от корпоративната политика е никога да не се правят компромиси с оборудването и Фикосота инвестира в закупуването на машини със западноевропейски и американски произход, с което гарантира високо качество на производство и повишаване на скоростта и ефективността. Голяма част от процесите са вече роботизирани, а всеки продукт минава през стриктен качествен контрол преди да поеме пътя си към търговската мрежа.

Компанията инвестира и в посока на намаляване на вредните емисии и въглеродния си отпечатък. Пример за това е проектът „Екодоза Савекс – големият ефект от малкия размер“, касаещ капсулите за пране.

При производството им "Фикосота" използва по-малко вода, генерират се по-малко вредни емисии и отпадни материали. Също така те са по-компактни за транспорт и са нужни по-малко първични опаковки, а при употреба се изхвърлят по-малко химични субстанции в отпадните води.

Как се става лидер

Приходите от продажби на марката са се утроили в последните 10 години, а ръстът на годишна база често е двуцифрен. “Savex“ винаги е бил на фокус във “Фикосота” , тъй като е сред най-големите марки на компанията и е със значителен пазарен дял в регионалните пазари.

Идеите, пътят и решенията за продуктите Savex са концентрирани в компанията, а за постигането на целите на бранда “Фикосота” си партнира с най-големите и водещи световни производители на суровини, с които разработва формулите си. Сред тях са BASF, Novozymes и ароматните къщи IFF, Givaudan, Firmenich, Symrise, които са автори на едни от най-популярните парфюми във fine fragrance индустрията.

Марката реагира бързо на световните тенденции, инвестира в иновации и модерни качествени формати и нови сегменти (като течни препарати и капсули), предлагайки алтернативи на мултинационалните големи играчи.

Географската експанзия

Освен пазарен успех на местна почва Savex натрупва сериозни дивиденти и от представянето си на чуждите пазари. Марката е представена в страни от различни региони по света и е с много силно присъствие в големи пазари като Румъния и Украйна .

“Стараем се, когато влезем в нов пазар, да заемем добри позиции и Savex да се превърне в голяма и позната марка, а не просто да присъстваме в много различни държави. На регионално ниво сме сред топ 4 марките”, посочва Маринов

Участието на големите търговски вериги е от изключително значение за видимостта на международната сцена. Затова Savex се предлага в най-големите вериги на тези основни пазари. ”В Украйна работим с ATB Corporation с около 4 млрд. евро оборот, която е сред най-големите вериги в държавата."

През дистрибуторите, с които си партнираме там пък си гарантираме добро покритие и в други търговски обекти. Голям клиент е и веригата Простор с 427 магазина в 132 града”. В Румъния си партнираме с вериги като Carrefour, Profi, Metro, Auchan, DM и др. Savex е със силни позиции на пазарите в региона, но бързите иновации на марката я правят интересна и конкурента за чужди пазари, включително и отвъд океана.

Голям интерес буди развитието в далечни пазари като САЩ и Мексико. “Фикосота” отворя офис в Ню Йорк през 2014 г., като първоначално фокусът на екипа е развитието на търговията с храни, и по-конкретно на бранда Bruschette Maretti. Бързо след това е идентифициран потенциал и за другите категории. Така “Фикосота” разширява портфолиото си в САЩ и сега там се предлагат и продуктите на Savex, Semana, Milde, Teo и др.

В Мексико Savex влиза чрез партньорство с американската верига HEB с 360 хипермаркета в Тексас и 65 магазина в Монтерей. “Това са много модерни хипермаркети, които развиват новите формати и категории продукти. Пазарът в Америките е толкова голям, че само влизането на бранда в нова верига води до значителни ръстове ”.
 Когато трябва да си най-добрият - историята на Savex    
__ 2 __

21/12/21
23:37:32


За парфюмерийната индустрия професията „нос“ (Nose) е толкова важна, колкото тази на енолога при производството на вино. Но за разлика от енолозите, които са неделима част от всяка уважаваща себе си изба, броят на „носовете“ в световен мащаб не надхвърля повече от 200 души. Френският моден дизайнер Кристиан Диор ги нарича „най-тайната професия в света“. Това са изключително скъпо платени професионалисти с вродено силно обоняние, тренирано и развивано в продължение на години. Те обикалят света в търсене на нови суровини, които да съчетаят, за да постигнат въздействащ и запомнящ се аромат. И всички те познават в детайли неповторимия аромат на българската роза.

Но връзката на парфюмерийна индустрия с България е не само розовото масло, което световните гиганти използват за суровина в търсене на нови аромати. Марката Savex на шуменската компания „Фикосота“ от години е основен клиент и партньор на „носовете“ от водещите парфюмерийни гиганти като IFF, Givaudan, Firmenich, Symrise и др. Парфюмерийните къщи имат собствени екипи, които работят за българския бранд, за да създадат неподражаеми аромати на перилните препарати Savex. Това е и една от формулите на успеха – потребителите търсят нови и оригинални аромати, които се различават от останалите препарати на щанда в хипермаркета и дават специално усещане.

Ако искаш да си най-добрият

За да постигне необходимото качество, освен с парфюмерийни компании „Фикосота“ си партнира с водещи световни производители на суровини от Германия, Белгия, Швейцария, Холандия, Великобритания и САЩ. “Ние работим в екип с развойните отдели на тези компании върху следващите поколения продукти и се отличаваме с изключително бърз route-to-market на иновациите”, казва Илина Лилова, главен оперативен директор в компанията. По думите й подобни партньорства са традиция от поне 20 години и са резултат от корпоративната философия на дружеството. “Ако искаш да си най-добрият, трябва да работиш с най-добрите. Затова не правим компромиси с качеството и надеждността, а партньорите, с които работим, независимо дали български или международни, покриват най-високите световни стандарти“.

Партньорството на „Фикосота“ със световни производители на суровини, материали, опаковки и оборудване е изцяло подчинено на Win-Win стратегията. От една страна, Savex има възможност да използва и внедрява най-иновативните продукти на доставчиците в своето производство, а от друга страна, потребителите получават качествен продукт, който е резултат на общи усилия. По този начин българската компания успява да отговори на потребителските нагласи да идентифицира бъдещите тенденции и да се противопостави успешно на многомилиардните бюджети за развитие и хилядите хора, работещи в развойните отдели на мултинационалните фирми.

Savex налага иновативни решения в категорията перилни препарати.

Сред тях са Veilex технологията срещу неприятните миризми и Stain-X технологията срещу упорити петна. Българската компания първа лансира набиращите сериозен интерес и търсене в световен мащаб парфюмни капсули в прах. Дружеството е първото в региона, което залага на продажбата на капсули в екологични опаковки (паучове).

Как се става марка №1 в България

Постоянните иновации и нетрадиционният за българска компания подход да работи със световни лидери превръщат марката Savex в лидер на местния пазар. От създаването й през 2002 г. непрекъснато увеличава пазарния си дял, за да се превърне в пазарен лидер в България, по данни на последното изследване на Nielsen Bulgaria от август 2021 г.

За екипа на Savex не е достатъчно просто да пребори местните си конкуренти, а да разчупи традиционния скептицизъм на потребителите към българските продукти и да изпревари в продажбите световни брандове като Procter & Gamble, Henkel и Unilever.

Успехите на българския пазар и успешното разчупване на стереотипите от гледна точка на потребителското поведение довеждат до логичната експанзия на Savex.
Иновативните продукти и успешната маркетингова стратегия нареждат марката сред водещите марки в региона, а и успешно пробива на далечни пазари като САЩ и Мексико. “За разлика от категории като храните при перилните препарати почти няма различия и специфики в потреблението, които да дават предимство на местни конкуренти. По целия свят хората търсят качество на изпирането и затова Savex успява да се наложи на всички пазари, в които присъства”.

Когато се конкурираш със световни гиганти

Всъщност формулата на успеха на Savex са гъвкавите решения и постоянните инвестиции в иновации. Това е единственият шанс да си конкурентоспособен на световните гиганти в индустрията, които разполагат с годишни корпоративни бюджети от порядъка на 1- 2 млрд. долара и R&D екипи от по няколко хиляди души.

Компанията налага иновации във всички направления и ги прилага както при традиционните перилни препарати - прахове, така и при течните и капсулите. Инвестиционната политика на Savex е насочена към нови формати, формули, опаковки, аромати и оборудване.

Най-трудните са иновациите, свързани с ново поколение оборудване. Реализацията им отнема дълго време, защото машините трябва да бъдат конструирани специално за нуждите на “Фикосота”, за да може компанията да създаде и наложи новите продукти на пазара.

Винаги има решение

Един от силните козове на “Фикосота” е това, че взема бързи и гъвкави решения. Ние все още имаме комфорта да си позволяваме бързи промени и да поемаме рискове. Нашите партньори оценяват това, че сме способни да вкараме за тестове в лабораториите ни иновации едва 2 месеца след представянето им.

Философията на “Фикосота” е, че посредствеността и липсата на действия са по-страшни от грешката. Най-лесният начин да загубиш предимство е да спреш да се развиваш. И ако не си започнал да мислиш за следващия проект, вече си безвъзвратно изостанал. Затова иновациите и постоянното търсене на нови пазарни ниши и възможности са в основата на пазарното поведение на Savex.

А 10 години напред?

„Комуникацията с потребителите е много важна. Ние постоянно правим пазарни проучвания и когато открием ниша, която няма отговор или има неудовлетворение от съществуващите продукти, се опитваме да задоволим потребностите“.

Търговските представители на Savex са в непрекъснат контакт с дистрибутори и ключови клиенти, които виждат пазара от друг ъгъл и помагат на компанията да следва тенденциите, растящите сегменти и нишите с потенциал. Източник на интересни хрумвания са и бранд спринтовете, които бранд мениджърите на “Фикосота” правят редовно. Основната идея е да се опитат да прогнозират бизнеса, продуктите и марката след 10 години. Там се раждат най-добрите идеи.
 
  Задай въпрос, добави коментар >>> Отвори формата за текст    
 
Избери оценка:   2 3 4 5 6    
 
  Брой посещения:  877       Гласували:  0     Оценка:  0.00                Последна редакция:   12/12/21
 
Google